به گزارش اکوایران، روز گذشته رئیس بانک مرکزی اعلام کرد میزان تامین منابع ارزی در سال ۱۴۰۰، افزایش ۵۷ درصدی نسبت به سال ۹۹ داشته است. تحلیلگران در روز گذشته افزایش منابع ارزی بانک مرکزی را عامل بازدارنده رشد ارز دانستند و گفتند که افزایش عرضه ارز توسط بازارساز میتواند افزایش ها را در بازار کنترل کند.

صبح امروز سخنرانی دیروز رئیس بانک مرکزی اثر خود را روی بازار ارز گذاشت و بازار هرات با رنج منفی ۴۰۰ تومانی در آغاز معاملات مواجه شد. این کاهش در حالی اتفاق افتاد که بازار های فردایی در پایان معاملات دیروز افزایشی بوده است. کاهش قیمت ها از سمت بازار هرات نشان داد که بازارساز به راحتی اجازه رشد قیمت دلار را نخواهد داد و در افزایش ها در مقابل بازار می ایستد.

با افزایش احتیاط، دلار تهران نیز با کاهش حدود ۳۰۰ تومانی در صبح امروز، معاملات را شروع کرد. دلار تهران روز گذشته تا قیمت ۲۷۷۲۰ در معاملات فردایی پیشروی کرده بود. دلار تهران صبح امروز چهارشنبه  ۱۷ فروردین، تا نزدیکی محدوده ۲۷۴۰۰ عقب نشینی کرد.

دلار سنا و متشکل صبح امروز به ترتیب در قیمت ۲۵۲۹۱ و ۲۵۴۳۷ برای فروش روی تابلوی صرافی ثبت شد.  

اختلاف قیمت دلار متشکل و دلار آزاد به حدود دو هزار تومان رسیده است. بانک مرکزی با وجود افزایش قیمت دلار آزاد در سال جدید، نرخ تابلوی بازار متشکل را افزایش نداده است. نرخ فروش یورو در بازار متشکل ۲۸۷۲۷ تومان بود. 

البته پیش بینی ها درباره بازار طلا و سکه کمی متفاوت است. با توجه به مقدار کم حباب سکه، انتظار کاهش چندانی در معاملات سکه وجود ندارد و تحلیلگران بازگشت سکه به زیر محدوده حمایتی نیمه کانال ۱۲ میلیونی را دور از دسترس میدانند.