به گزارش اکوایران، قیمت هر اونس طلا تا آخرین ساعات معاملاتی روز سه شنبه با نیم درصد کاهش به حوالی مرز 1920 دلاری بازگشت. طلا سه هفته ای است که در محدوده کانال 1900 دلاری در حال نوسان است. افزایش نرخ سود اوراق خزانه داری آمریکا بالاخره فشار خود را بر قیمت طلا وارد کرد و از سوی دیگر چشم انداز اقدامات تهاجمی انقباضی از سوی فدرال رزرو نیز به فشار کاهشی بر روی قیمت طلا افزود. البته احتمال وضع تحریم های بیشتر از سوی غرب علیه روسیه عاملی است که این روزها از ریزش بیشتر قیمت طلا جلوگیری کرده است.

لائل برینارد از مقامات فدرال رزرو عنوان کرده بود که انتظار دارد طی یک فرآیند روشمند نرخ بهره و کاهش ترازنامه بانک مرکزی برای متعادل کردن سیاست پولی آمریکا تا اخر سال انجام شود. پس از این اظهار نظر بود که نرخ بهره اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا افزایش پیدا کرد. دلیل واکنش بازارها به اظهارات برینارد این بود که این مقام بانک مرکزی آمریکا پیش از این به عنوان یکی از طرفداران نرخ بهره پایین شناخته می شد.

افزایش نرخ اوراق و همچنین افزایش نرخ بهره هدف فدرال رزرو هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می دهند و جذابیت آن را در میان سرمایه گذاران کم می کند. در کوتاه مدت اما از نظر تحلیل گران این عوامل ژئوپلیتیک به خصوص جنگ اوکراین است که طلا را همچنان در محدوده کانال 1900 دلاری حفظ کرده است و در صورت وخیم تر شدن اوضاع پیش بینی می شود قیمت فلز زرد تا محدوده 1975 دلار افزایش پیدا کند.