به گزارش اکوایران، درهم امارات نیز با سیگنال ارسالی از طرف تهران با ۲۰ تومان افزایش نسبت به پایان معاملات دیروز  در قیمت ۷۴۵۰ تومان شروع به کار کرد. دست برتر خرید معامله گران درهم باعث شد درهم رهبری حرکت افزایشی را در ادامه روز در دست بگیرد و به قیمت ۷۵۷۰ تومان در سقف قیمتی برسد. درهم امارات در پایان معاملات امروز در قیمت ۷۵۳۵ تومان به فروش رسید. اختلاف ۷۰ تومانی دلار تهران و نرخ برابری درهم به دلار نشان می دهد که تقاضای تجاری معامله گران درهم در روز افزایشی بازار متعادل تر شده است. این اختلاف در هفته قبل در روز افزایشی تا محدوده  ۵۰۰ تومان پیشروی کرده بود‌.

قیمت دلار تهران عصر امروز با ۴۰۰ تومان افزایش نسبت به پایان روز قبل به محدوده ۲۷۶۰۰ تومان رسید. دلار تهران طی دو روز ۷۰۰ تومان افزایش داشته است.

افزایش تقاضای سکه بازان

امروز سکه امامی توانست پس از سه ماه مقاومت مهم نیمه کانال ۱۲ میلیونی را بشکند و تا قیمت ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان پیشروی کرد.

قیمت نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۷ میلیون و ۳۳۰ و ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان شد.

 حباب سکه خلاف حرکت بازار کاهش یافت. حباب سکه امامی، نیم سکه و ربع سکه به ترتیب؛ ۶۰ هزار تومان، ۱ میلیون و ۳۶ هزار تومان و ۱ میلیون و ۳۰ هزار تومان شد.

کاهش حباب سکه با وجود افزایش قیمت سکه عامل دیگری در افزایش تقاضای معاملات سکه برای امروز بوده است.  افزایش خوش بینی ها نسبت به رشد قیمت سکه و طلا خریداران را به سوی معاملات سکه کشاند. 

معاملات سکه رفاهی در بورس امروز با افزایش حجم و قیمت همراه بود. قیمت هر قطعه سکه رفاه تا محدوده ۱۲ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان پیشروی کرد. 

سکه رفاهی در پایان اسفند در نزدیکی محدوده ۱۲ میلیون تومانی معامله می شد.