به گزارش اکوایران، قیمت فلز زرد در روز دوشنبه در ساعات پایانی معاملات نسبت به روز معاملاتی قبل افزایش 0.3 درصدی را به ثبت رساند. با این افزایش قیمت طلا روی مرز 1930 دلاری ایستاد. تحلیل گران بازار احتمال وضع تحریم های بیشتر از سوی دولت های غربی علیه روسیه را عامل اصلی افزایش تقاضا برای پناه گاه های امن سرمایه عنوان کردند. همچنین اظهارنظر های شدید جو بایدن رییس جمهور آمریکا در قبال پوتین هم سطح تنش های را مجددا افزایش داد.

البته افزایش ارزش دلار امریکا و همچنین نرخ بهره اوراق قرضه امریکا سقف افزایش قیمت فلز زرد را محدود کردند. با توجه به چشم انداز افزایش نرخ بهره هدف از سوی فدرال رزرو در ماه های آتی سال جاری میلادی شاخص دلار آمریکا را به بالاترین سطح خود از ماه می 2020 رسانده است. شاخص دلار آمریکا که ارزش پول ملی ایالات متحده در برابر سبدی از ارزهای معتبر جهان را اندازه گیری می کند اکنون در سطح 99 واحدی قرار دارد.

البته عامل تورمی یکی از عواملی است که از نظر تحلیل گران می تواند در بلند مدت از لحاظ قیمتی به کمک فلز زرد بیاید. تورم آمریکا، بریتانیا و بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان در حال حاضر در بالاترین سطح خود در چند دهه اخیر قرار دارد. در حال حاضر نیز قرنطینه جدید در چین به دلیل شیوع کرونا در کنار جنگ در اوکراین دو عاملی هستند که می توانند در ماه های آینده تورم از سطحی کنونی بالاتر هم ببرد.

همچنین بازارها در انتظار انتشار صورت جلسه آخرین نشست فدرال رزرو هم هستند تا به نشانه هایی درباره مقدار افزایش نرخ بهره در نشست ماه می دست پیدا کنند.