ما در مذاکرات به توافق نزدیک هستیم و پیشنهاداتمان را در مورد موضوعات باقیمانده از طریق مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا به طرف آمریکایی منتقل کرده ایم. این بخش از صحبت های وزیر امور خارجه ایران در روز یک شنبه تا حدی مورد توجه بازیگران بازار سکه قرار گرفت.

سکه بازان پس از تعطیلات نوروزی و به دنبال این اظهارنظر، تمایل زیادی برای خرید فلز گران بهای داخلی نشان ندادند. این موضوع موجب شد که در مقطعی، سکه حتی به محدوده ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برود. بر اساس گفته های فعالان، سکه بازان پس از صحبت های وزیر امور خارجه تصمیم گرفتند که حداقل تا مشخص شدن شرایط برجام، هم چنان کمی صبر کنند.

photo_۲۰۲۲-۰۴-۰۴_۰۹-۱۰-۲۴ (2)

از نگاه آن ها، به نظر می رسد که شرایط کنونی ادامه دار نباشد و به زودی تکلیف احیای برجام یا افزایش تنش ها مشخص شود. با وجود این موضوع، شرایط برای افت قیمت نیز چندان در بازار فلز گران بهای داخلی محیا نبود. سکه دیروز در ساعات انتهایی معاملات توانست به بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بازگردد و خبری از فروش های سنگین در بازار نبود.

در چنین شرایطی انتظار می رود که از یک سو سطح معاملات در بازار سکه پایین باقی بماند و در سوی دیگر، جا به جایی قیمتی زیادی در بازار فلز گران بهای داخلی صورت نگیرد.

photo_۲۰۲۲-۰۴-۰۴_۰۹-۱۰-۲۴