سکه در فروردین ۱۴۰۰ بالای سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شده است. با این حال دشوار است که این فلز گران بها در روز جاری بتواند خود را بالای سطح یاد شده نگه دارد.

بررسی ها نشان می دهد که ارزش ذاتی سکه در حوالی ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان قرار دارد و با فرض حباب بالای یک درصد فلز گران بهای داخلی می تواند در محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، معاملات خود در سال جاری را آغاز کند.

ارزش ذاتی سکه با فرض دلار ۲۷ هزار تومانی به محدوده ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نزدیک شده است. در واقع حتی با به رسمیت شناختن افزایش قیمت دلار در تعطیلات نوروز نیز ارزش ذاتی سکه به اندازه ای نمی رسد که انتظار داشت فلز گران بهای داخلی از محدوده قیمتی اواخر اسفندماه فاصله معناداری بگیرد.

سکه تنها در صورتی در روز جاری می تواند رشد خود را به رخ بکشد که در بازار موازی، اسکناس آمریکایی پیشروی معناداری در کانال ۲۷ هزار تومان صورت دهد.

اونس طلا در تعطیلات نوروز نتوانسته است رشد خاصی را به ثبت برساند و در محدوده هزار و ۹۲۰ دلار قرار گرفته است. فاصله گرفتن طلای جهانی از مرز ۲ هزار دلاری یکی از مهم ترین عواملی بوده است که کار را برای افزایشی های بازار سکه دشوار کرده و ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی را کاهش داده است.