به گزارش اکوایران، با پایان تعطیلات نوروزی، خبرهای برجامی هنوز مورد توجه معامله کنندگان در بازار ارز است و معامله گران خبرهای رسیده از طرف های برجامی را در انتظارات قیمتی خود در بازار ارز لحاظ میکنند. سخنان رابرت مالی باعث افزایش قیمت ارز در روز دوشنبه شد.

امروز سه شنبه نهم فروردین قیمت دلار تهران پس از سخنان مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا افزایش یافت. بورل گفت حصول توافق به مشکل خورده است و تضمین نمی‌کند که توافق انجام شود. با ایجاد ابهام در انجام توافق، معامله گران تهران قیمت پیشنهادی خرید و فروش دلار را، ۱۲۰ تومان نسبت به سقف روز گذشته افزایش دادند و به ۲۶۸۵۰ تومان رساندند.

با شروع معاملات دبی، معامله گران درهم تقاضای کوتاه مدت خود را که انباشته شده بود وارد بازار کردند و درهم برای دومین روز متوالی در بازار پیشتاز بود. درهم امارات با قیمت ۷۳۹۰ تومان شروع به کار کرد و ادامه حرکت صعودی بازار را رهبری کرد. اختلاف حدود ۳۰۰ تومانی نرخ برابری درهم به دلار، با دلار تهران در ظهر امروز باعث ادامه موج صعودی قیمت ها در بازار ارز شد، دلار تهران شتاب گرفت و بالای ۲۷۱۵۰ تومان معامله شد. 

دلار سلیمانیه امروز ظهر، پیش از دلار تهران به بالای محدوده مقاومتی ۲۷۰۰۰ تومانی حمله کرد و در کنار دلار تهران در قیمت ۲۷۱۵۰ تومان ایستاد. در ادامه روز با متوقف شدن درهم در قیمت ۷۳۸۰ تومان، دلار تهران و سلیمانیه به زیر محدوده ۲۷۱۰۰ تومان بازگشت. دلار هرات نیز امروز وارد کانال ۲۶۰۰۰ تومانی شد و در قیمت ۲۶۲۰۰ معامله شد. 

اختلاف قیمت دلار آزاد و دلار متشکل امروز حدود ۴۰۰ تومان نسبت به روز گذشته زیاد تر شد و به ۱۶۸۰ تومان رسید. قیمت دلار متشکل در صرافی ۲۵۴۵۱ تومان در پایان روز ثبت شد.

امروز بازار سکه از افزایش قیمت دلار پیروی نکرد و کاهشی بود. قیمت سکه امامی با ۷۰ هزار تومان کاهش نسبت به دوشنبه ۱۲ میلیون و ۳۹۹ هزار تومان معامله شد. علت کاهش قیمت سکه، کاهش ارزش دلاری اونس و کاهش حدود ۱۰۰ هزار تومانی حباب سکه بوده است. 

حباب نیم سکه نیز نسبت به روزهای پایانی اسفند کاهش حدود ۱۵۰ هزار تومانی داشته است و ۱ میلیون و ۲۴۷ هزار تومان می باشد.

قیمت نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۷ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان و ۴ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان می باشد.

قیمت اونس طلا به ۱۹۱۳ دلار رسیده است. با کاهش قیمت نفت و افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا قیمت طلا نیز این هفته کاهش یافته است. قیمت اونس در روز جمعه ۱۹۵۷ دلار بوده است.