به گزارش اکوایران، قیمت هر اونس طلا در معاملات روز چهارشنبه افزایش قابل توجهی داشت. در روزی که گذشت قیمت این فلز ارزشمند با افزایش بیش یک درصدی به بالای مرز 1940 دلاری بازگشت. در حالی همچنان جنگ اوکراین به عنوان مهمترین عامل پشتیبان قیمت طلا عمل می کند، عامل تورم نیز در روزی که گذشت مجددا به افزایش تقاضای طلا کمک کرد. با این وجود افزایش شاخص دلار آمریکا در کنار نرخ سود اوراق قرضه در آمریکا سقف افزایش قیمت طلا را محدود کرد.

تحلیل گران بر این باورند که دو عامل اصلی سبب جذاب بودن طلا در سطوح پایین کانال 1900 دلار است. اولین عامل به همان موضوع جنگ اوکراین بازمی گردد که قیمت طلا در مرز 1900 دلاری را به عنوان پناه گاهی امن برای سرمایه ها در شرایط جنگی جذاب نگه می دارد. از سوی دیگر بسیاری از معامله گران طلا از این سطح قیمتی به عنوان سکویی برای به دست آوردن سود بیشتر استفاده می کنند. بیشتر از یک هفته است که طلا حرکت رفت و برگشتی را میان سطوح قیمتی 1900 و 2000 هزار دلار انجام می دهد.

البته در روزهای اخیر محدوده قیمتی طلا کم تر شده است زیرا به باور تحلیل گران کم کم بازار سیاست های تهاجمی انقباضی فدرال رزرو در ماه های آینده را به عنوان یک باور پذیرفته است. در روزهای اخیر سخنانی از سوی جرومی پاول، رییس فدرال رزرو و همچنین رییس فدرال رزرو آتالانتا سیگنال هایی به بازارها مخابره کرده اند که بانک مرکزی آمریکا برای جلوگیری از تورم بی سابقه در آمریکا دست به اقدامات انقباضی قابل توجهی خواهد زد.