بیشتر معامله گران در هفته انتهایی اسفندماه سعی کرده اند، با جوسازی پیرامون توقف مذاکرات وین، قیمت دلار را به سوی سطوح جدید بالا ببرند. با این حال، در روزهای انتهایی سال، خریدار جدی در بازار حضور ندارد و همین موضوع موجب شده است که اسکناس آمریکایی رشد معناداری را تجربه نکند و حتی توان عبور از سطح ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان را از خود نشان ندهد.

در چنین فضایی که خریداران جسارت ورود به بالای سطح ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان را از خود نشان نداده اند، برخی از بازیگران کاهشی قصد دارند با برجسته کردن احتمال دوباره ایجاد یک توافق هسته ای، سمت فروشندگان ارزی را تقویت کنند. به عنوان مثال،‌ در انتهای روز دوشنبه، برخی از معامله گران ارزی به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا توجه زیادی نشان دادند. ند پرایس عنوان کرده است، چندین مسئله کوچک در مذاکرات وین باقی مانده است و ما در مرحله‌ای هستیم که می‌توان آن را نزدیک به خط پایان دانست.

کاهشی ها در حالی این بخش از سخنان ند پرایس را برجسته می کنند که وی در بخشی از صحبت های خود اشاره کرده است که «وقتی که شما در نزدیکی خط پایان قرار دارید، مسائلی که باقی‌ مانده‌اند به نسبت دشوارتر از همه‌ هستند».

به نظر می رسد در روزهایی انتهایی سال، معامله گران به دنبال کسب سود از نوسانات کوچک هستند. می توان گفت که عبور دلار از محدوده ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان، خریداران را فعال تر خواهد کرد و شکست محدوده ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان زمینه ساز افزایش فروش ها تا محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد شد.

photo_۲۰۲۲-۰۳-۱۵_۰۹-۱۵-۲۸