مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی اعلام کرد که با وزیرخارجه ایران گفت‌وگوی موفقی داشته است و فکر می‌کند که او قصد دارد برای انجام مذاکرات پایانی به وین سفر کند. این بخش از صحبت های گروسی موجب شده است که خوشبینی در میان بخشی از معامله گران بازار سکه تقویت شود.

photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۶_۰۹-۱۱-۱۴

بیشتر رسانه ها و خبرگزاری ها تصور می کنند که طی روزهای آتی  برجام احیا خواهد شد. افت قیمت دلار در روز شنبه و از دست رفتن حمایت ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی تا حدی برای بازیگران سکه نشان دهنده آن بود که توافق هسته ای جدید در راه خواهد بود. با این حال، سکه بازان هم چنان تا حدی احتیاط خود را حفظ کرده اند و حداقل در روز شنبه حاضر نشدند که حمایت حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست بدهند.

بخشی از بازیگران بازار سکه امیدوارند که با ادامه تنش های روسیه و اوکراین، بهای اونس طلا در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند و این موضوع از قیمت سکه در بازار داخلی حمایت کند. با اونس طلای هزار و ۹۷۰ دلاری، سکه به راحتی از لحاظ ارزش ذاتی در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی قرار می گیرد. در این شرایط سکه برای اینکه محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست بدهد، نیاز دارد که دلار به زیر خط ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی نفوذ کند. با رفتن دلار به زیر مرز ۲۵ هزار تومانی حتی حمایت ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نیز در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۶_۰۹-۱۱-۱۳