در طولانی‌ترین شب مذاکرات وین، قیمت دلار در بازار تهران از منطقه نزولی خارج شد، این درحالیست که دلار هرات کماکان در محدوده نزولی و زیر سطح حمایت باقی ماند. گفته می‌شد در بازار هرات، معامله‌گران روی تومان هستند چرا که تصور می‌کنند توافق هسته‌ای به فرجام می‌رسد.

دلیل اینکه در بازار تهران، قیمت دلار افزایشی شد و شکاف قیمتی را به عدد قابل توجه ۹۰۰ تومان رساند، به فضای انتظاری بازار ارز برمی گشت. از شب سه‌شنبه، زمزمه‌هایی در فضای مجازی به پا شد که مذاکرات وین به نتیجه نرسیده و این خبرهای غیررسمی، معامله‌گرهای بازار تهران را به شدت مذاکرات بدبین کرد، تصور می‌شد اثر خبر در بازار همانند یک دست‌انداز در مسیر کاهشی باشد.

دست به دست شدن موضع به تحلیلگر ایرانی مقیم خارج از کشور نیز این بدبینی را تقویت کرد. سطح بدبینی به حدی بود که سخنگوی بانک مرکزی دست به توییت شد و با فهرست کردن یکسری اتفاقات مثبت ارزی، تلاش داشت اوضاع را مساعد نشان بدهد.

با این حال قیمت دلار بالا رفت و نرخش به قیمت روز یکشنبه برگشت. اما اتفاقی که مانع پیشروی بیشتر قیمت دلار شد، تکذیب نقل قول شکست مذاکرات از سوی تحلیلگر ایرانی مقیم خارج از کشور بود. او در توییتی توضیح داد از سخنانش برداشت اشتباه شده و گفته که باتوجه به بن‌بست رسیدن مذاکرات، غرب درباره گزینه‌های جایگزین بحث کردند. همین تکذیب خبر موجب شد تا انتظارات افزایشی تعدیل شود.

برای روز پنجشنبه باتوجه به اینکه قیمت دلار هرات در بازار نقدی از بازار فردایی بیشتر بود، انتظار می‌رود از کانال این بازار علامت صعود به تهران نرسد. در بازار تهران نیز عقب افتادن درهم و تتر از دلار یک پیام ویژه دارد. در بازار ارز درهم نماد تقاضای تجاری است. واردکنندگان و متقاضیان عمده ارز به درهم تکیه دارند، از این دسته از معامله‌گران می‌توان به عنوان نهنگ‌های بازار نام برد. متقاضیان بزرگی که سهم زیادی در معاملات دارند.

کاربرد تتر نیز در معاملات ارز دیجیتالی است. جایی که تریدرها از تتر برای خرید و فروش رمزارزها استفاده می‌کنند، درواقع تتر واحد پول نوسانگیران در بازار رمزارزهاست. بدلیل نوع رفتار تریدرها در بازار به آن‌ها کوسه می‌گویند، درواقع کسانی که فارغ از آینده بازار در سطح مشخص خرید یا فروش می‌کنند.

الگوهای بازار نشان می‌دهد هر دو گونه معامله‌گران به آینده افزایش دلار خوشبین نیستند، بنابراین بازار از این کانال نیز سیگنال صعودی دریافت نمی‌کند. وقتی متقاضیان تجاری و نوسانگیران نظر به صعود دلار ندارند، افزایش قیمت در بازار سخت اتفاق می‌افتد.