سکه امامی با تکیه بر افزایش اونس طلا توانسته است که با قدرت محدود در مسیر افزایشی قدم بردارد. فلز گران بهای داخلی دیروز به آرامی بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی حرکت کرد و با توجه به نوسانات محدود دلار، علت رشد سکه را می توان در تغییرات افزایشی طلای جهانی جست و جو کرد.

photo_2022-03-01_09-19-55

طلای جهانی دیروز به بالای مرز مهم هزار و ۹۰۰ دلار حرکت کرد و با توجه به ادامه جنگ روسیه و اوکراین،‌ هم چنان این احتمال وجود دارد که طلا حرکت در مسیر افزایشی را ادامه دهد. در صورتی که در بازار داخلی،‌ دلار رنگ و بوی افزایشی داشت، سکه بازان با قدرت بیشتری به رشد بهای طلا واکنش نشان می دادند،‌ ولی در شرایطی کنونی به نظر می رسد که بازیگران بازار سکه قصد دارند تا مشخص شدن مذاکرات وین،‌ با احتیاط در موقعیت خرید قرار بگیرند. آن ها تصور میکنند که ممکن است یکباره توافق شود و دلار سیر نزولی بگیرد. حتی اگر این احتمال در ذهن آن ها پررنگ نباشد،‌ترجیح می دهند که احتیاط را به سرعت کنار نگذارند.

احتیاط بازیگران بازار سکه موجب شده است که از یک سو نوسانات فلز گران بهای  داخلی کاهش پیدا کند و از سوی دیگر، میزان حباب سکه در مسیر نزولی قرار بگیرد. دیروز فاصله ارزش ذاتی و قیمت بازاری سکه به زیر ۲ درصد رسید. به گفته فعالان‌،‌در صورتی که فلز گران بهای داخلی بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت نشود، بازیگران افزایشی وارد بازار نخواهند شد و برای فروش های معنی دار در بازار سکه نیاز است که فلز گران بهای داخلی محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد.

photo_2022-03-01_09-19-52