نزول غیرمنتظره اسکناس آمریکایی در روز چهارشنبه موجب شگفتگی بازیگران بازار سکه شد. سکه بازان تصور نمی کردند که اسکناس آمریکایی در روز چهارشنبه زیر مرز ۲۷ هزار تومانی باقی بماند و به اخبار احتمال توقف مذاکرات هسته ای بی توجهی کند. با این حال چنین اتفاقی رخ داد و همین موضوع موجب شد که سکه در بیشتر مواقع روز در مرز ۱۲ میلیون تومانی نوسانات محدودی را به ثبت برساند. 

عدم توان سکه برای رشد به سوی محدوده های بالاتر در شرایطی رخ داد که بازیگران این بازار حداقل تا حدی نسبت به روند بهای طلای جهانی خوشبین هستند . به نظر می رسد در شرایط کنونی دلار سد راه بازیگران بازار سکه شده است و ترجیح می دهند تا زمانی که از افزایش قیمت این ارز اطمینان پیدا نکرده اند، در موقعیت خرید قرار نگیرند.

روز چهارشنبه بار دیگر عنوان شد که ایران به دنبال تضمینی است که آمریکا از توافق احتمالی هسته ای  دوباره خارج نخواهد شد. در کنار این یکی از مقام های امنیتی ایران اظهار داشت که آمریکا و اروپا در اجرای تعهدات شان شکست خورده اند. برخی فعالان انتظار داشتند که بازار دلار به این اخبار واکنش افزایشی نشان دهد. 

عدم افت دلار موجب شد که رفتار این ارز برای سکه بازان غیر قابل پیش بینی تر جلوه کند. به نظر می رسد تا مشخص شدن شرایط در بازار ارز، سکه بازان به رفتار احتیاطی خود ادامه دهند . در این شرایط سکه دشوار است که از بازه ۱۱ میلیون و ۸۰۰ الی ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خارج شود.