به گزارش اکوایران، با اینکه همواره طلا از افزایش نرخ تورم سود می برد اما این بار مساله کمی متفاوت است. در حقیقت گزارش منتشر شده روز گذشته درباره تورم آمریکا حکایت از بالاترین سطح تورم در چهل سال اخیر داشت. تورم نقطه به نقطه سالانه آمریکا بالاتر از پیش بینی ها در سقف 7.5 درصدی گزارش شد. این افزایش اما تا حدی بازار طلا را می ترساند به این دلیل که احتمال واکنش سریع و شدید فدرال رزرو را با خود به همراه دارد.

از روز گذشته که آمار تورم بزرگ ترین اقتصاد جهان منتشر شده است، فشارها بر فدرال رزرو هم برای مهار آن افزایش پیدا کرده است. پیش بینی می شود بانک مرکزی آمریکا ماه آینده اولین افزایش نرخ بهره را انجام دهد که در چند سال اخیر بی سابقه بوده است. در حال حاضر سه نرخ آینده بلند مدت قیمت فلز زرد را تهدید می کنند.

اول نرخ اوراق قرضه در آمریکا است که بهبود چشم انداز اقتصادی نزدیک به سقف 2 ساله خود معامله می شود. دومین نرخ، نرخ بهره فدرال رزرو است که افزایش آن قریب الوقوع است. این دو نرخ زمانی که افزایش پیدا می کنند، هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش و تقاضای آن را کاهش می دهند.  سومین نرخ هم، شاخص دلار است که با آغاز عملیات انقباضی فدرال رزرو افزایش خواهد یافت. با افزایش ارزش دلار آمریکا، طلایی که به دلار قیمت گذاری می شود برای دارندگان دیگر ارزها جذابیت کمتری خواهد داشت و از این رو مجددا با کاهش تقاضا مواجه خواهد شد.