شروع دوباره مذاکرات هسته ای و افزایش انتظارات برای رسیدن به یک توافق، یکی از مهم ترین علامت هایی بوده است که در روزهای اخیر، اسکناس آمریکایی را در مسیر نزولی قرار داده است.

در برخی از مقاطع زمانی روز سه شنبه نیز اسکناس آمریکایی تا محدوده ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان افت کرد. با این حال، با حمایت در محدوده یاد شده، توانست در اواخر روز خود را به بالای محدوده ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومانی بازگرداند.

برخی از معامله گران باور دارند که افزایش دلار از اواخر روز سه شنبه تنها به دلیل حضور شماری از معامله گران بود که می خواهند اسکناس آمریکایی را در نرخ های بالا به فروش برسانند و به تدریج از بازار خارج شوند. از این زاویه دید، افزایش بهای دلار از اواخر روز سه شنبه پایدار نخواهد بود و بار دیگر اسکناس آمریکایی به مسیر نزولی بازخواهد گشت.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۰۹_۰۹-۲۸-۳۶

 در برابر این نگاه، افرادی قرار دارند که معتقدند کف انتظاری قیمت دلار بالا آمده است و دیگر نمی توان انتظار داشت که اسکناس آمریکایی حتی در صورت توافق هسته ای به زیر مرز ۲۵ هزارتومانی برود.

این گروه باور دارند که افزایش روز سه شنبه طبیعی بوده است و دلار با نزدیک شدن به کف قیمتی با فشار خریداران مواجه شده است. دسته یاد شده باور دارند که امروز نیز دلار به افزایش قیمت خود ادامه خواهد داد.

به نظر می رسد تثبیت دلار بالای محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان می تواند تا حدی خوشبینی افزایشی ها را بالا ببرد و رفتن اسکناس آمریکایی به زیر حمایت ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان زمینه ساز تقویت کاهشی های بازار ارز خواهد شد.