به گزارش اکوایران، قیمت طلا همچنان سوار بر موج دو عامل اقتصادی و سیاسی و بدون توجه به آینده در حال افزایش است. از سویی تورم فزاینده و از سوی دیگر تنش های میان اوکراین و روسیه سبب شده است تا قیمت طلا ان روزها روند صعودی داشته باشد. اما عاملی که سبب شده است تا طلا نتواند از میانه مرز 1800 دلاری عبور کند، چشم انداز افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو است. تحلیل گران بر این باورند که معامله گران طلا در حال حاضر سیاست انفعال را پیش گرفته اند تا داده های مربوط به تورم در آخر هفته جاری منتشر شود.

نتایج نظرسنجی رویترز نشان می دهد، تحلیل گران تورم 7.3 درصدی را برای آمریکا در ماه ژانویه پیش بینی کرده اند. این تورم که چهل سال گذشته بی سابقه بوده است پس از انتشار داده های قدرتمند بازار کار آمریکا بیشتر موجب نگرانی شده است. البته بازار طلا همواره از تورم سود می برد و در این شرایط به عنوان پوشش دهنده ریسک با افزایش تقاضا مواجه می شود.

در حال حاضر رقتار قیمتی طلا نشان داده است، مرز 1800 دلاری به عنوان یک مرز حمایتی قدرتمند عمل می کند. در حقیقت گیر افتادن طلا در بازه قیمتی 1800 تا 1850 دلار از ابتدای سال جاری میلادی نشان دهنده خوف و رجای طلا در میانه افزایش تورم و همچنین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بوده است. عواملی که یکی به عنوان پشتوانه صعودی قیمت فلز زرد عمل می کند و دیگر بزرگ ترین تهدید کننده سقوط قیمت طلا است.