به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز 280 تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود. قیمت دلار در ادامه نیز مسیر نزولی را دنبال کرد و در نهایت روی 26 هزار و 250 تومان قرار گرفت. قیمت یورو نیز با افت 561 تومانی نسبت به عصر دیروز 30 هزار و 168 تومان گزارش می‌شد. قیمت دلار در پایین‌ترین سطوح حدود شش ماه گذشته نوسان می‌کرد و انتظارات کاهشی در بازار دلار برجسته بودند. قیمت دلار متشکل و سنا نیز در معاملات امروز مسیر نزولی را دنبال کردند. قیمت متوسط دلار متشکل با افت 164 تومانی نسبت به روز گذشته روی 24 هزار و 242 تومان قرار گرفت. قیمت انتهای روز دلار سنا هم 213 تومان افت کرد و 24 هزار و 535 تومان گزارش می‌شد.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۰۸_۱۶-۳۰-۰۶

شروع مذاکرت و واکنش قیمت دلار

علت اصلی افت قیمت دلار اخبار مثبت برجامی و به طور خاص ادامه مذاکرات احیای برجام عنوان می‌شد. هیات مذاکره‌کننده ایران وارد وین شد و قرار است، مذاکرات در روز جاری از سر گرفته شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که پیشرفت‌های مهمی در مذاکرات حاصل شده است و احتمال دارد این دور، دور نهایی باشد.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۰۸_۱۶-۴۳-۴۰

واکنش قیمت سکه به افت قیمت دلار

قیمت طلا روز گذشته به طور کلی مسیر صعودی را دنبال کرد و در پایان معاملات روی 1820 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در ساعت 16 و 47 دقیقه عصر امروز به وقت ایران قدری از نرخ بسته شده دیروز پایین‌تر بود و زیر مرز 1820 و چسبیده به آن قرار داشت، اما قیمت سکه سیگنال اصلی را از بازار دلار دریافت کرد و همراه با آن تغییراتی منفی را به ثبت رساند. قیمت سکه امامی عصر امروز 125 هزار تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود و 11 میلیون و 780 هزار تومان گزارش می‌شد. اندازه حباب قیمتی سکه در این مقطع 4.7 درصد به دست می‌آمد که نسبتا بزرگ بود و قیمت سکه در صورت عدم افزایش قیمت دلار ظرفیت آن را داشت که باز هم افت کند. البته افت قیمت دلار ناگهانی بود و فعالان بازار سکه احتمال اینکه قیمت دلار بازگشت کند را بالا ارزیابی می‌کردند.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۰۸_۱۶-۴۳-۳۹

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در معاملات امروز تحت تاثیر خبر بازگشت مذاکره‌کنندگان به وین مسیر نزولی را دنبال کرد و قیمت سکه را نیز با خود پایین کشید. حباب سکه قدری بزرگ بود و قیمت سکه ظرفیت آن را داشت که باز هم کاهش یابد.