خبر بامداد شنبه درباره لغو محدود برخی تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بازار ارز و سکه را ریزشی کرد. دلار هرات تا کف 26 هزار فرو ریخت، دلار تهران وارد کانال 26 شد و تا 26 هزار و 590 تومان ریخت و قیمت سکه تا 11 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد. ریزش دلار تا حدی بود که کف قیمت شش ماهه را شکست داد، اما سکه هنوز بالای کف 6 ماهه خود یعنی 11 میلیون و 600 هزار تومان معامله می‌شود.

پدیده‌ای که اولین روز هفته بازار وجود داشت، ورود دلارهای خانگی بود. معامله‌گران تصور می‌کردند عرضه ارز از کانال دلارهای دپوشده بالا رفته و به همین خاطر شیب کاهش قیمت تند شد.

معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند بازار ارز یک پولبک داشته باشد، پولبک به معنی این است که به سطح مقاومت قبلی خودش سر بزند و مجددا ریزشی شود. از دید معامله‌گران اگر پولبک شنبه شب اتفاق بیفتد روز یک شنبه بازار منفی است و اگر امشب پولبکی رخ ندهد، بازار یک شنبه با نوسان رو به بالا همراه خواهد بود.

تحلیل‌های فنی معامله‌گران نیز نشان می‌دهد کف بعدی قیمت دلار 25 هزار و 500 تومان و بعد از آن نیز کف 23 هزار و 700 تومان است که از دید بسیاری کف مقاومی است. این معامله‌گران برای این گزاره دو تا دلیل می‌آورند، اول اینکه طی 8 ماه گذشته دلار بالای این سطح بوده و شکستن آن کار آسانی نخواهد بود. دوم اینکه دولت در بودجه سال آینده، دلار را 23 هزار تومان قرار داده و کاهش قیمت دلار به زیر این سطح به منزله کسری بودجه جدید برای دولت است. برخی از معامله‌گران معتقدند بازار گرفتار هیجان و ترس است و بخشی از این هیجان را بازارساز هدایت می‌کند. از این رو تصور می‌کنند با وجود تمام اخبار مثبتی که می‌آید سطح 26 هزار تومان، محدوده ماندگاری برای دلار است.