به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز 110 تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود و در سطوحی نوسان می‌کرد که از 27 دی ماه سابقه نداشت. اظهار نظرهای سیاسی امیدواری‌ها به احیای برجام را افزایش داده و همین مسئله باعث شده است انتظارات نزولی در بازار دلار برجسته شوند. اخباری که در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز به چشم می‌خورد نشان می‌داد روند مذاکرات رو به جلوست و طرف مقابل لغو بخشی از تحریم‌ها را پذیرفته است. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از قول باقری گفت که مجموعه قراین و شواهد نشان می‌دهد شرایط برای یک توافق خوب و برد- برد آماده است به شرط اینکه غربی‌ها هم حسن نیت و جدیت داشته باشند.

بازار ارز  دلار سکه

مقاومت سکه در مقابل کاهش قیمت

قیمت طلای جهانی در هفته گذشته مرز 1800 دلار را از دست داد و در اولین روز کاری این هفته (دوشنبه) در بازگشت به بالای مرز 1800 دلار ناکام ماند. قیمت طلا روز گذشته توانست بالای 1800 دلار قرار گیرد و به 1810 دلار نیز نزدیک شود، اما در آن سطوح پایدار نماند. قیمت طلا در پایان معاملات روز گذشته 1801 دلار گزارش می‌شد، قیمت طلا در ساعت 11 و 8 دقیقه صبح امروز به وقت ایران 1797 دلار بود و پایین‌تر از نرخ بسته شده دیروز قرار داشت. طلای جهانی سکه را ناامید کرده و قیمت دلار نیز در معاملات امروز کاهش یافته بود، قیمت سکه در شروع کار با افت 60 هزار تومانی نسبت به روز گذشته روی 12 میلیون و 180 هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه حول مرز 12 میلیون و 200 هزار تومان نوسان می‌کرد. حباب قیمتی سکه 12 میلیون و 200 هزار تومانی حدود 4.4 درصد به دست می‌آمد. اندازه حباب قیمت سکه روز گذشته حدود 3.5 درصد بود و در معاملات امروز به طرز معناداری بزرگ شده بود. در نتیجه به نظر می‌رسید قیمت سکه در واکنش نشان دادن به تغییرات قیمت دلار و طلا عجولانه رفتار نمی‌کرد و انتظار بازگشت قیمت‌ها را می‌کشید. به هر روی قیمت سکه در صورت عدم افزایش قیمت دلار یا طلا کار دشواری برای باقی ماندن بالای مرز 12 میلیون و 200 هزار تومان داشت و افت آن محتمل بود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز کاهش یافت. جهت کلی اخبار برجامی منفی نبود. قیمت طلای جهانی زیر 1800 دلار بود. قیمت سکه حوالی ساعت 11 و 10 دقیقه صبح امروز نزدیک مرز 12 میلیون و 200 هزار تومان نوسان می‌کرد. اندازه حباب قیمت سکه نسبت به روز گذشته قدری بزرگ شده بود و سکه در مقابل کاهش قیمت مقاومت می‌کرد.