دلار با از دست دادن مرز ۲۸ هزار تومانی، فاز نزولی به خود گرفته است. البته با وجود چنین افتی در روز دوشنبه، معامله گران با خریدهای خود اجازه ندادند که اسکناس آمریکایی به زیر سطح ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی برود و یک بار دیگر از دلار در سطح یاد شده حمایت کردند. چنین حمایتی موجب شد که موج نزولی بازار کوتاه شود.

در صورتی که در ابتدای روز سه شنبه اسکناس آمریکایی بتواند خود را بالای سطح ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان نگه دارد،‌به تدریج خریداران جدیدی وارد بازار خواهند شد. هراس خریداران ارزی از این است که با شروع دور جدید مذاکرات هسته ای، بخشی از معامله گران به صورت هیجانی در موقعیت فروش قرار بگیرند. دیروز نیز همین خبر احتمال شروع دوباره مذاکرات در هفته جاری بود که دلار را در مسیر نزولی قرار داد.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۰۱_۰۹-۳۰-۰۳

 فواصل توقف مذاکرات کوتاه تر شده است و این موضوع چنین ذهنیتی را در میان معامله گران بازار ایجاد می کند که طرفین در حال پیشرفت برای رسیدن به یک توافق هستند. معامله گران کاهشی سعی می کردند که اظهارات یک مقام چینی را نیز برجسته کنند. گفته می شود مذاکره کننده ارشد چین با ارزیابی مثبت از روند مذاکرات وین از ادامه رایزنی‌های فشرده برای تکمیل پیش‌نویس متن توافق خبر داده است.

با وجود تمام ارزیابی های مثبت، برخی معامله گران اعتقاد دارند که زمان زیادی برای ایجاد یک توافق هسته ای باقی نمانده است و در کمین این هستند که با انتشار یک خبر منفی به سرعت در موقعیت خرید قرار بگیرند.