با اعلام توقف موقت مذاکرات هسته ای، نوسان گیران در معاملات پشت خطی به قیمت دلار حمله کردند. آن ها توانستند اسکناس آمریکایی را به بالای مقاومت ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان هدایت کنند و در مقطعی حتی این ارز را در محدوه ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان قرار دهند.

تحلیل گران فنی باور دارند، در صورتی که اسکناس آمریکایی در دو ساعت ابتدای روز جاری بالای محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان باقی بماند، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۲۹_۰۹-۲۶-۱۴

از نگاه برخی فعالان، نوسان گیران دو هدف را دنبال می کنند. هدف اول آن ها این است که فرصتی برای خالی کردن ارزهای بالاخرید خود به دست بیاورند. در واقع بسیاری از معامله گران بالای کانال ۲۹ هزار تومانی اقدام به خرید کرده اند، در نتیجه به دنبال این هستند که با بالا بردن ارزش اسکناس آمریکایی، بخشی از ضرر خود را جبران کنند.

این دسته تصور می کنند که با شروع دوباره مذاکرات هسته ای، قیمت دلار افت خواهد کرد و باید از فرصت ایجاد شده توقف مذاکرات در مقطع کنونی به بهترین شکل استفاده کنند.

هدف دومی که نوسان گیران دنبال می کنند، پوشش ریسک است. به باور آن ها در صورتی که مذاکرات از این به بعد ادامه نیابد، دلار رشد سنگینی را ثبت خواهد کرد؛ به همین دلیل برای پوشش ریسک این اتفاق، خریدهای خود را بیشتر کرده اند. این دسته احتمال دارد که خیلی زود از بازار خارج نشوند و در انتظار این موضوع باقی بمانند که آیا مذاکرات سر گرفته خواهد شد یا در همین نقطه، به پایان خواهد رسید.

در شرایطی که نوسان گیران به دنبال رشد قیمت دلار هستند، گروهی از فعالان باور دارند که اسکناس آمریکایی تا زمانی که سایه احتمال توافق هسته ای وجود دارد، افزایش معناداری را تجربه نخواهد کرد.