به گزارش اکوایران، در حالی که طلا تحت تاثیر فضای تورمی در اقتصادهای بزرگ دنیا، دو هفته صعودی را پشت سر گذاشته بود بعد از جلسه فدرال رزرو مسیری نزولی را پیش گرفت. طلا در هفته ای که گذشت در حدود 2.5 درصد از ارزش خود را از دست داد. در حالی که فلز زرد هفته را بالاتر از مرز 1830 دلار آغاز کرده بود پس از اینکه فدرال رزرو از قریب الوقوع بودن افزایش نرخ بهره سخن به میان آورد، قیمت طلا به زیر مرز 1790 دلاری سقوط کرد.

آخرین بار در هفته انتهایی ماه نوامبر قیمت طلا با ریزش 2.86 درصدی در قیمت، بازدهی هفتگی پایین تری را رقم زده بود. هر چقدر که طلا از افزایش نرخ بهره هدف فدرال رزرو متضرر شد، ارزش دلار آمریکا سوار بر این موج افزایش پیدا کرد. شاخص دلار آمریکا که اکنون بالاتر از مرز 97 واحدی قرار دارد در هفته ای که گذشت در حدود 1.7 درصد افزایش پیدا کرد. این بالاترین بازدهی هفتگی دلار در هفت ماه گذشته به حساب می آید.

بر اساس نظر تحلیل گران هنوز پتانسیل فروش طلا در بازار جهانی وجود دارد و احتمال کاهش قیمت فلز زرد همچنان باقی است. فدرال رزرو در بیانیه نشست دو روزه خود مجددا تاکید کرد که تا ماه مارس برنامه خرید اوراق خود در دوره پاندمی را به اتمام خواهد رساند و همچنین اولین افزایش نرخ بهره را که از دسامبر 2018 تاکنون رخ نداده را عملی خواهد کرد. به نظر می رسد فدرال رزرو تصمیم خود برای مقابله با تورمی که اکنون بر قله چهل ساله خود ایستاده است را گرفته.