امیدهایی که اونس طلا در دل سفته بازان داخلی ایجاد کرده بود، خیلی زود از دست رفت. قیمت طلای جهانی نه تنها یک روز نتوانست بالای خط هزار و 850 دلاری بماند بلکه بسیار سریع در مسیر نزولی قرار گرفت  و تا محدوده هزار و 820 دلار عقب نشینی کرد. افت حدودا 20 دلاری اونس طلا موجب شد که در بازار سکه نیز صعودی ها از بازار خارج شوند و فروشندگان دست بالاتر را پیدا کنند.

سکه دیشب به راحتی سطح حساس 12 میلیون و 500 هزار تومانی را از دست داد و وارد کانال 12 میلیون و 400 هزار تومانی شد. این اتفاق در حالی رخ داد که در ابتدای روز چهاراشنبه افزایشی ها در حال قدرت نمایی در بازار بودند و حتی توانستند در مقطعی فلز گران بهای داخلی را به  محدوده 12 میلیون و 600 هزار تومان برسانند.

یکی دیگر از عواملی که موجب شد دیشب سرعت نزول سکه شدت پیدا کند،‌ کاهش بهای دلار در بازار داخلی بود. دلار که ظهر چهارشنبه تا نزدیک محدوده ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومانی پیش روی کرده بود،‌ به یکباره در مسیر نزولی قرار گرفت و شب گذشته مرز ۲۸ هزار تومانی را نیز از دست داد.  ماندن دلار زیر مرز ۲۸ هزار تومان می تواند افت قیمت فلز گران بهای داخلی در روز جاری را تشدید کند.

سکه بازان علی رغم افت شب گذشته انتظار دارند که بازار در بدترین حالت در محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مورد حمایت واقع شود. با این حال، افزایشی ها کار دشواری برای بردن سکه به سوی مقاومت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی دارند.