بازار ارز سه شنبه شب صعودی شد. پدیده شیر شب و روباه روز در این شب نیز رخ داد. این پدیده به این شکل است که جناح حامی صعود دلار معمولا در معاملات پشت خطی  روی یک موضوع مانور می دهند و قیمت را بالا می برند و در معاملات نقدی روزانه تحرک زیادی ندارند و مطابق جو بازار حرکت می کنند.

علاوه بر این پدیده در سه شنبه شب چهارمین مصاحبه تلویزیونی ابراهیم رئیسی نیز در حرکت صعودی قیمت ها در بازار ارز موثر بود. ابراهیم رئیسی در این مصاحبه روی حمایت دولت از بورس تاکید کرد این بخش از سخنان او در شبکه های اجتماعی به خصوص توئیتر بسیار مورد توجه قرار گرفت و برجسته شد.

در گروه های ارزی نیز معامله گران روی این سخنان مانور دادند خصوصا که در این مصاحبه رئیسی وعده داد وزیر اقتصاد در صبح چهارشنبه، برنامه‌های دولت برای خروج بورس از وضعیت فعلی را اعلام می‌کند. رئیس دولت وعده داد که با این مصوبات، رونق به بورس برمی‌گردد. 

بعد از این صحبت‌های رئیسی، در معاملات پشت خطی، این تصور برجسته شد که یکی از راهکارهای حمایت از بورس، تعیین وضعیت قیمت دلار است. از دید معامله گران دولت نمی‌تواند همزمان در بورس رونق ایجاد کند و قیمت دلار را نیز به سرعت کاهشی کند. دلیل معامله گران وابستگی صنایع شاخص‌ساز بورس به نرخ ارز است زمانی که نرخ ارز کاهشی باشد چشم انداز سود این شرکت ها تضعیف می شود و اثر آن روی بورس نیز بازتاب پیدا می کند. معامله گران ارزی پس از صحبت های رئیس دولت تصور کردند دولت بین حمایت از بورس و کاهش سریع نرخ ارز، اولی را انتخاب کرده است.

با این حساب سه شنبه شب متغیری غیر از اخبار مذاکراتی دلار را صعودی کرد. در نتیجه این اتفاق، معاملات صبح هم در بازار نقدی، افزایشی استارت خورد و تا ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان رفت. مرز ۲۸ هزار و ۳۰۰،سقف مقاومتی در بازار ارز به حساب می آید، رسیدن دلار به این سطح باعث شد بخشی از دارندگان دلار شروع به سودگیری کردند و فروشنده شدند. این فروش ها موجب شد قیمت دلار اصلاح شود و تا ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان پایین بیاید.

در بازار چهارشنبه عما دیگر نوسان روزنامه کیهان بود. سرمقاله کیهان با عنوان: برادرانه با برادرانمان امیر عبداللهیان و شمخانی، جو بازار را تغییر داد. حسین شریعتمداری در این سرمقاله، محترمانه مواضع امیر عبداللهیان و شمخانی درباره مذاکره مستقیم با آمریکا را نقد کرده و با هشدار نسبت به این اتفاق گفته این دو نفر به جای آب دنبال سراب می‌روند. این سرمقاله با توجه به جایگاه حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان، موجب تغییر فاز بازار نسبت به مذاکرات شد.

بازار تصور می‌کرد دولت رئیسی بدلیل برخورداری از حمایت تمامی ارکان نظام، دست بازی در مذاکره دارد، اما هشدار مدیر مسئول کیهان به وزیر خارجه رئیسی درمورد مذاکرات مستقیم با آمریکا، این تصور را خدشه‌دار کرد. بنابراین یکی دیگه از عوامل نوسان بازار این سرمقاله بود.

عامل سومی که دلار را به سمت سطح مقاومتی نزدیک کرد، عبور قیمت طلای جهانی از مرز حساس 1850 دلار بود. با افزایش قیمت طلا، ارزش ذاتی سکه هم در بازار داخلی بالا رفت و همین موضوع موجب شد نظر معامله‌گران سکه به صعود قیمت باشد. تحرک در بازار سکه، به بازار ارز نیز سرریز کرد و موجب نوسان دلار به سمت مرز مقاومتی شد.

نکته  بازار ارز روز چهارشنبه ادامه برخورد دلار با سطح مقاومتی بود. اگرچه عصر چهارشنبه، دلار در سطح 28 هزار و 100 تومان معامله شد، اما این اتفاق موجب شد بازار فردایی شاهد پدیده اجاره دلار باشد. در معاملات فردایی خریداران ترجیح می‌دهند به جای مابه التفاوت، دلار خودشان را دریافت کنند و معامله‌گران مجبور می‌شوند برای اجرای تعهد خودشان از دارندگان، دلار اجاره کنند و به امید اینکه در روزهای بعد با تصحیح قیمت دلار، اجاره را بازپس بدهند. اما همین اجاره دلار، سیگنال ضد نزول به بازار ارز مخابره کرد.