به گزارش اکوایران، قیمت طلای جهانی در مقاطعی از روز گذشته نوسانات شدیدی را به ثبت رساند و در یک بازه زمانی کمتر از یک ساعت بین 1805 تا نزدیکی 1820 دلار جابجا شد. قیمت طلا در پایان معاملات روز گذشته روی 1814 دلار قرار داشت و در ساعت 12 ظهر امروز به وقت ایران 1812 دلار گزارش می‌شد. برخی عملکرد طلا در سال 2022 را در کل مثبت پیش‌بینی نمی‌کنند و معتقدند بازار طلا ترس سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو را دارد، اما در نقطه مقابل برخی از تحلیل‌گران می‌گویند فدرال رزرو خیلی دیر به فکر تغییر جهت سیاست پولی افتاد و احتمالا در مدیریت شرایط تورمی با چالش‌هایی مواجه خواهد بود، فدرال رزرو احتمالا نمی‌تواند تورم را بدون ضربه زدن به بازار سهام و رشد اقتصادی کنترل کند و قیمت طلا در این فضای نااطمینانی شانسی برای صعود خواهد داشت.

رمزارز بیت کوین اتریوم

قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 ظهر امروز به وقت ایران روی 41 هزار و 298 دلار قرار داشت و تغییراتی منفی را نسبت به 24 ساعت و 7 روز گذشته به ثبت رسانده بود. سرمایه بازار بیت کوین به 783 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 3 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز در 24 ساعت و 7 روز گذشته تغییراتی منفی را به ثبت رسانده بود و 3 هزار و 58 دلار گزارش می‌شد. سرمایه بازار اتریوم در حوالی 365 میلیارد دلار قرار داشت و بیشترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 4.3 درصد از کمترین قیمت آن بیشتر بود.

علت بازدهی منفی رمزارزها چه بود؟

همراه با قیمت بیت کوین و اتریوم قیمت عمده ارزهای دیجیتال مهم کاهش یافت. برخی تحلیل‌گران ظهور گونه جدید کرونای اومیکرون را در افت قیمت بیت کوین و عملکرد منفی رمزارزهای مهم موثر می‌دانستند. تحلیل‌هایی که تا به حال مطرح می‌شد عمدتا ارزهای دیجیتال را یک مانع تورمی در نظر می‌گرفت که به شرایط عدم اطمینان واکنش مثبت نشان می‌دهد. اینکه قیمت ارزهای دیجیتال به عدم اطمینان‌های حاکم بر اقتصاد واکنش منفی نشان دهد و مثلا از بازار سهام سیگنال دریافت کند جالب توجه است و نشان از نفوذ کردن رمزارزها در سیستم اقتصادی دارد.