به گزارش اکوایران؛ براساس داده‌های اعلام شده ایران در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، 40درصد تولیدات این بخش را روانه بازارهای صادراتی کرده است. براساس دادهای اعلام شده از سوی ایمیدرو ایران در این ماه 40درصد تولیدات خودرا روانه بازارهای صادراتی کرد و به این طریق توانست در جایگاه بالاتری نسبت به سایر کشورهای بزرگ تولیدکننده فولاد قرار گیرد.

براساس آمارهای اعلام شده ایران در مدت مورد بررسی 1.1 میلیون تن فولاد به بازارهای هدف صادر کرد به طوری که نسبت تولید به صادرات به عدد 40درصد رسید. تولید فولاد کشور در ماه سپتامبر به بیش از 2.7 میلیون تن رسیده بود.

وضعیت"صادرات به تولید" بزرگان فولاد

براساس ارزیابی صورت گرفته در مدت زمان مورد بررسی «چین» که مقام نخست تولید جهانی فولاد را در اختیار دارد، حدود 6.2 میلیون تن فولاد صادر کرده است که نسبت به تولید(86.9 میلیون تن) معادل هفت درصد بوده است.

از سوی دیگر «هند» به عنوان دومین تولیدکننده فولاد دنیا، در ماه سپتامبر امسال، حدود 0.8 میلیون تن فولاد صادر کرده است که نسبت به تولید (9.9 میلیون تن) معادل هشت درصد تولید این کشور محسوب می شود.

اما وضعیت تولید «ژاپن» به عنوان سومین تولیدکننده فولاد، در ماه یاد شده صادرات 2.4 میلیون تن فولاد بوده است. این کشور در این مدت 7.2 میلیون تن فولاد تولید کرده است. این عملکرد معادل 33 درصد تولید است.

تولید فولاد ایران سالانه به مرز 28 میلیون تن رسیده که این امر سبب شده، رتبه دهم تولید فولاد در جهان، در اختیار کشور مان قرار گیرد.