به گزارش اکو ایران، با افزایش خبرها و شایعاتی در فضای مجازی درباره اعمال محدودیت‌های کرونایی، وزارت بهداشت واکنش نشان داد و اعلام کرد که «این وزارتخانه هیچ‌گونه تصمیمی مبنی بر پیگیری اعمال محدودیت‌ها یا تعطیلی مدارس و ادارات در مقابله با کرونا اتخاذ نکرده و صرفا نسبت به ماسک زدن در فضاهای بسته و سرپوشیده و تکمیل چرخه واکسیناسیون و تزریق نوبت یادآور توصیه می‌کند.»

بر این اساس، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر درخواست تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به منظور پیشگیری از اوج‌گیری کرونا را رد کرد.

طبق اطلاعیه وزارت بهداشت، توصیه این وزارتخانه ناظر بر ارتقای سطح ایمنی مردم به‌واسطه تزریق نوبت یادآور واکسن کروناست و  تدابیر محدودکننده در دستور کار قرار ندارد.

پیش از این وزارت بهداشت تاکید کرده بود که مردم دُزهای سوم و چهارم واکسن کرونا را در فواصل مشخص تزریق کنند، زیرا تاثیر بسیاری در کاهش عوارض ناشی از ابتلا به کرونا بخصوص در واریانت‌های جدید آن دارد.

با ورود زیرسویه‌های جدیدی از سویه اُمیکرون ویروس کووید-19، آمار ابتلا به این ویروس در ایران و بسیاری از کشورهای جهان در حال افزایش است. وزارت بهداشت پیش‌تر اعلام کرده بود که موج جدید به مرور افزایش خواهد یافت و احتمالا تا پایان سال ادامه می‌یابد.