به گزارش اکوایران، آموزش و پرورش شهر تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در پی آلودگی شدید هوای پایتخت، آموزش در همه مدارس شهر تهران در روز یکشنبه و دوشنبه این هفته به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این چندمین‌بار طی چهار هفته اخیر است که مدارس در روزهای متوالی به دلیل تشدید آلودگی تعطیل می‌شوند.

پیش‌تر و بعد از حدود دو هفته تعطیلی مستمر مدارس، وزیر آموزش و پرورش گفته بود که مدارس دیگر تعطیل نخواهند شد؛ مگر در موارد خیلی حاد و استثنایی. یوسف نوری گفته بود رئیس‌جمهور نیز همین نظر را تأیید و تأکید کرده است.

دقایقی بعد از این خبر، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از غیرحضوری شدن دانشگاه‌ها و مدارس استان تهران به جز فیروزکوه و دماوند برای فردا و پس‌فردا خبر داد و گفت که طرح زوج و فرد از درب منازل نیز اجرایی خواهد شد و همچنین مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک برای فردا و پس‌فردا توسط شهرداری تهران صادر نمی‌شود.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت هم گفته «با توجه به ادامه آلودگی هوا و قرارگیری وضعیت هوا در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها، وزارت بهداشت درخواست دورکاری کارمندان تهرانی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۱ و ۱۲ دی) را مطرح کرده که توسط وزارت کشور مورد قبول واقع شده و در انتظار تایید نهایی استانداری تهران است.»