به گزارش اکوایران، مدارس تهران و برخی کلانشهرها از ابتدای هفته گذشته به دلیل آلودگی هوا غیرحضوری شده اند و همین مساله مشکلات بسیاری را برای دانش‌آموزان و والدین آنها بوجود آورده است.

امروز وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست ارائه و نقد الگوی اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش درباره امکان برگزاری کلاس‌های جبرانی - با توجه به اینکه همه دانش‌آموزان دسترسی به اینترنت و شاد ندارند - گفته معلمان در دوران کرونا هم با هزینه‌های خودشان زحمت کشیدند و کلاس برگزار کردند.

نوری همچنین گفته «باید برای آلودگی هوا فکری کنند. دانش‌آموزان ما نباید تعطیل باشند، چراکه از تحصیل و تربیت موثر محروم می‌شوند. همه به ما اعتراض می‌کنند که چرا مدارس تعطیل است؛ در حالی که ما هم در دوران کرونا و هم این ایام، تابع تصمیم دوستان ذی‌ربط هستیم و این موارد را اعلام می‌کنند؛ اما ما قلباً ناراحت هستیم.»

بر اساس اظهارات وزیر آموزش و پرورش، یکی از دلایل عقب ماندن دانش‌آموزان، برخوردار نبودن از وسایلی است که با آن ارتباط برقرار می‌کنند. او گفته در دولت مطرح می‌کنیم تا ببینیم می‌توانیم برای این مساله اعتباری بگیریم یا خیر.

ارزیابی مدارس در قالب «رتبه‌بندی مدارس»

وزیر آموزش و پرورش همچنین اظهار کرده که «نسخه مدرسه‌ایِ سند تحول بنیادین در دست تدوین است و بر این اساس، مدارس به تدریج وارد چرخه دستیابی به شاخص‌های سند تحول خواهند شد. تلاش می‌کنیم تا پایان برنامه هفتم توسعه همه مدارس در جریان سند تحول بنیادین قرار بگیرند و ارزیابی مدرسه‌ای در قالب رتبه‌بندی مدارس انجام شود.»

بر اساس تاکید یوسف نوری، ستاد آموزش و پرورش باید به این باور برسد و بخواهد سند را اجرا کند و تصویب قانون نظام رتبه‌بندی معلمان نیز مصداق سند تحول بنیادین است که هم افزایش کیفیت آموزش و هم اصلاح نظام پرداخت را به دنبال دارد.

وی تصریح کرده که «اگر بخواهیم سند اجرایی شود، آموزش و پرورش باید دغدغه‌ ملی باشد. از دانش‌آموزان و معلمان گرفته تا نهادهای مردمی و رسانه، باید به این امر ورود کنند تا این کار به سرانجام برسد.»