به گزارش اکوایران؛ رتبه بندی معلمان چند سالی است که دغدغه فرهنگیان شده، سرانجام مجلس به این طرح رای داد و دولت را مکلف کرد که آن را اجرا کند. در این بین معلمان مهرآفرین که نیروهای قراردادی شرکتی یا نهضتی هستند و در سال ۹۱ به صورت پیمانی جذب اداری آموزش و پرورش شدند مشمول رتبه بندی نشدند. 

پس از اینکه مجلس، این گروه از فرهنگیان را مشمول رتبه بندی کرد قرار شد برای معلمان طرح مهرآفرین آزمونی برگزار شود. وزیر آموزش و پرورش درباره این آزمون گفته بود که اگر زیرساخت‌ها تایید شوند، قرار است آزمون ۲۲ مهرماه برگزار شود و اگر سازمان اداری و استخدامی با تأخیر پاسخ دهد، آزمون پایان مهر برگزار می‌شود.

رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در تاریخ 28 مهر اظهار کرد: نگرانی معلمان مهرآفرین برای رد شدن در آزمون استخدامی بی‌ مورد است و بر اساس تفاهم مجلس با سازمان امور استخدامی این آزمون فقط برای طی شدن مراحل قانونی دریافت کد استخدامی است و تمام ۷۵ هزار معلم مهرآفرین به‌طور حتم کد را دریافت خواهند کرد.

براساس گزارش ایرنا، حاجی‌ پور درباره محرومیت معلمان مهرآفرین از رتبه بندی معلمان گفت: رتبه‌ بندی منوط به داشتن کد استخدامی است و این دسته از معلمان پس از دریافت کد استخدامی برابر با دیگر معلمان از حقوق و مزایای قانون رتبه‌بندی بهره‌مند خواهند شد.

معلمان مهرآفرین بدون آزمون مشمول قانون رتبه بندی می‌شوند

امروز پس از 10 روز از صحبت‌های سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نمایندگان مجلس به رتبه بندی معلمان مهرآفرین بدون برگزاری آزمون رای دادند که بر این اساس معلمان مهرآفرین بدون برگزاری آزمون مشمول قانون رتبه بندی خواهند شد.

براساس گزارش خبرگزاری خانه ملت، کلیه معلمان طرح مهرآفرین مشمول قانون رتبه بندی بدون برگزاری آزمون مجدد قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش ملزم به صدور کد شناسه از اول مهر 1401 برای آنها است.

دولت علی الحساب‌های پرداختی معلمان را پرداخت کند

رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره این طرح اظهار کرد: پس از کش و قوس بسیار بین مجلس و دولت در تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان، گروهی از معلمان تحت عنوان معلمان مهرآفرین که بیش از 80 هزار معلم بوده و سابقه چندین ساله در تدریس داشتند، مشمول قانون رتبه بندی می‌شوند.

نماینده مردم آمل در مجلس به خبرگزاری خانه ملت گفت: در آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، این گروه از معلمان که برخی از آنان بیش از 15 سال سابقه داشته و به صورت پیمانی جذب شدند و باید رسمی می‌شدند ولی نشدند، از رتبه بندی محروم شده و دولت عنوان می‌کرد که باید پس از اخذ آزمون و رسمی شدن شامل رتبه بندی شوند که این مسئله ظلمی آشکار به این عزیزان بود.

حاجی پور  با مصوبه امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی، معلمان مهرآفرین نیز بدون آزمون مشمول رتبه بندی می‌شوند و انتظار داریم دولت هرچه سریع‌تر نسبت به اجرای قانون اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری افزود: دولت باید علی الحساب‌های پرداختی به معلمان را به مهرآفرینان نیز پرداخت کند.

85 هزار معلم به تعداد معلمان رتبه بندی شده اضافه می‌شوند

امروز محمد مولوی نیز به خبرگزاری خانه ملت گفت: در واقع با مصوبه امروز صحن علنی مجلس، تعداد 85 هزار معلم به تعداد معلمان رتبه بندی شده اضافه خواهد شد که این معلمان باید 10 الی 15 سال قبل با تبدیل وضعیت نیروی رسمی آموزش و پرورش می‌‎شدند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: معلمان طرح مهرآفرین دارای کد پرسنلی بوده، دوره‌های آموزشی را دیده و سابقه قابل قبولی نیز در آموزش و پرورش دارند، بنابراین رسمی شدن این نیروها و مشمولیت در قانون رتبه بندی معلمان، حق این نیروهای خدوم و زحمتکش است.