به گزارش اکوایران، جو بایدن رئیس‌جمهور و معاونش کامالا هریس بر کنگره فشار می‌آورند تا قوانین رای گیری فدرالی را تصویب کند که جمهوری خواهان بارها سد راه آن شده‌اند.

بایدن در یک سخنرانی در آتلانتا گفت: «این لحظه‌ای برای دفاع از دموکراسی ماست». پرزیدنت بایدن تا آنجا پیش رفت که خواستار حذف کامل فیلیباستر شد، سنت سنا که به حزب اقلیت اجازه می دهد قانونی را که 60 رای به دست نمی‌آورد مسدود کند.

وی گفت «ما چاره‌ای نداریم جز اینکه قوانین سنا را تغییر دهیم، از جمله خلاص شدن از شر فیلیباستر برای تصویب قوانین حق رای»؛ سخنی که با تشویق حاضران همراه شد. بایدن می گوید که ‌قانونگذاران جمهوری خواه از این قانون سوء استفاده کرده‌اند و افزود: «من به عنوان یک نهادگرا، معتقدم تهدیدی که دموکراسی ما را تهدید می کند آنقدر جدی است که باید راهی برای تصویب این لوایح مربوط به حق رای پیدا کنیم». وی گفت که جمهوری خواهان از فیلیباستر برای ایجاد اجماع در سنا استفاده نمی کنند، بلکه برای اختلاف بیشتر از آن استفاده می‌کنند.

دوراهی تاریخی

بایدن هشدار داد: «تاریخ هرگز با کسانی که با سرکوب رای دهندگان بر سر حقوق رای دهندگان طرف شده اند مهربان نبوده است».

بایدن در این سخنرانی احساسی گفت: «متأسفانه، سنای ایالات متحده که به عنوان بزرگترین نهاد مشورتی در جهان طراحی شده است، پوسته ای از خود سابقش شده است».

آقای بایدن در طی یک گاهاً در کنسرسیومی متشکل از چهار کالج و دانشگاه سیاهپوست تاریخی، اصولی را که می‌خواست با آنها مرتبط باشد بیان کرد: دسترسی به رای‌گیری، تقویت برابری نژادی، و حفظ "وعده آمریکا". زنده» - و روشن کرد که، برد یا باخت، او می‌خواست در سمت راست تاریخ باشد.

از هر مقام منتخب در آمریکا می‌پرسم: چگونه می‌خواهید از شما یاد شود؟ می‌خواهید در کدام سوی تاریخ باشید؟ آیا می خواهید در کنار دکتر کینگ یا جورج والاس باشید؟ آیا می خواهید در کنار جان لوئیس یا بول کانر باشید؟ آیا می‌خواهی در کنار آبراهام لینکلن یا جفرسون دیویس باشی؟» او مرز مشخصی ترسیم می‌کرد، مقایسه‌هایی که در لحظاتی باعث ناراحتی جمعیت می‌شد. معادل سازی مخالفان تغییر قوانین سنا با برده داران و جدایی طلبان یک قمار سیاسی برای آقای بایدن است، که سفر وی به جورجیا برای تقویت تلاش دموکرات ها برای تصویب قوانین جدید حقوق رای در سنای 50-50 در روزهای آینده طراحی شده بود.

jcpoa KAMALA HARRIS

واقعیت همچنان پابرجاست: حتی با وجود درخواست جدید آقای بایدن برای یک استثناء، تغییر قوانین سنا به حمایت کل گروه دموکرات و رای معاون رئیس جمهور کامالا هریس برای شکستن تساوی و تصویب قانون نیاز دارد. سناتورها جو مانچین از ویرجینیای غربی و کیرستن سینما از آریزونا که هر دو دموکرات هستند، مخالفت شدید عمومی خود را با تغییر قوانین فیلیباستر ابراز کرده اند. ت

عداد انگشت شماری از افراد دیگر به آرامی نگرانی خود را نسبت به تغییرات ابراز کرده اند. آقای مانچین روز سه‌شنبه گفت که سنا به «تغییر قوانین خوب نیاز دارد تا این مکان بهتر کار کند، اما خلاص شدن از شر فیلی‌باستر آن را بهتر نمی‌کند».

جمهوری خواهان نیز اشاره به این موضوع کردند که دموکرات ها در گذشته که در اقلیت بودند به حمایت از فیلیباستر تکیه می کردند، در انتقادات خود صریح بودند.

سناتور میت رامنی، یکی از جمهوری خواهان ایالت یوتا، روز سه شنبه در صحن مجلس سنا گفت: «احتمال معقولی وجود دارد که جمهوری خواهان هر دو مجلس کنگره را برنده شوند و خود دونالد ترامپ بار دیگر در سال 2024 به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود. آیا دموکرات‌ها فکر کرده‌اند که هیچ قدرتی برای اقلیت دموکرات باقی نمی‌گذارند؟»

یک خانواده سرشناس در این مراسم شرکت کردند. مارتین لوتر کینگ سوم، بزرگترین پسر زنده رهبر حقوق مدنی، و همسرش، آردریا واترز کینگ، به طور خصوصی با آقای بایدن در آتلانتا دیدار کردند. همچنین کامالا هریس در سخنرانی خود از رای‌دهندگان خواست که طبق معمول در برابر محدودیت‌های رای‌گیری مقاومت کنند. معاون رئیس‌جمهور، یک سخنرانی قوی ایراد کرد و از کنگره خواست قانون حق رای را تصویب کند و آمریکایی‌ها محدودیت‌های رای‌گیری را به‌عنوان امر عادی نپذیرند.

خانم هریس به نقل از دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور مرزی بین امروز و جنبش حقوق مدنی ترسیم کرد؛ «بیش از 55 سال پیش، مردان، زنان و کودکان از سلما به مونتگومری راهپیمایی کردند تا حق رای را مطالبه کنند، و زمانی که به ساختمان کنگره ایالتی آلاباما رسیدند، دکتر کینگ آنچه را که او عادی بودن امری که نارضایتی ایجاد کرده را تقبیح کرد. دکتر کینگ گفت: تنها حالت عادی که هر کسی باید بپذیرد، «عادی بودن عدالت» است و سخنان او امروز طنین انداز شده است.»

jcpoa KAMALA HARRIS