به گزارش اکوایران، در شرایطی که دور هشتم مذاکرات احیای برجام در شهر وین در حال انجام است، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده مدعی شده گفت‌وگوها پیشرفت‌ اندکی داشته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده هم‌زمان با تداوم تلاش‌ها برای احیای توافق برجام در شهر وین ادعا کرده مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین پیشرفت اندکی داشته و ایالات متحده امیدوار به پیش‌رفت در گفت‌وگوها در طول هفته جاری است.  پرایس مدعی شده در صورت آن‌که به زودی به توافق نرسیم، سرعت کنونی گام‌هایی که ایران در توسعه برنامه هسته‌ای اش بر می‌دارد موجب کاهش مزایای عدم اشاعه برجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سئوالی مبنی بر زمانی که ایالات متحده برای ادامه مذاکرات در نظر گرفته گفت زمانی که کارشناسان ما به این نقطه برسند که مزایای احیای برجام با توجه به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران تقریبا هیچ است، ساعت ادامه مذاکرات به پایان خود می‌رسد.

هم‌چنین در پی سفر چوی چونگ-کان، معاون وزیر خارجه کره جنوبی به شهر وین، پرایس در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارتباط این سفر با توافق بر سر لغو تحریم‌ها گفته در صورتی که طرف‌های مذاکره در وین به توافقی برای بازگشت متقابل تهران و واشنگتن به برجام برسند، لغو تحریم‌ها و گام‌هایی که آمریکا در این راستا خواهد برداشت، همگام با گام‌هایی خواهد بود که ایران باید در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای خود بردارد.

پرایس در شرایطی از پیشرفت اندک در مذاکرات سخن گفته که شب گذشته هم بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در گفت‌وگوی تلفنی با نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل نسبت به از دست رفتن زمان برای رسیدن به توافق احیای برجام هشدار داده بود. بنا بر اعلام دفتر نخست‌وزیری بریتانیا، او در این گفت وگو مدعی شده بود که درهای دیپلماسی باز است اما زمان برای رسیدن به یک توافق در حال سپری شدن است.