به گزارش اکوایران، برای دومین روز متوالی، پایگاه‌های امریکایی در خاک عراق مورد حملات پهپادی انتحاری قرار گرفت.

عین الاسد زیر آتش

بر اساس گزارش میدل‌ایست نیوز، منابع خبری از حمله پهپادی صبح امروز به پایگاه عین‌الاسد در الانبار در غرب عراق خبر داده‌اند. بر اساس این گزارش، در این حمله، انبار موشک‌های پایگاه عین‌الاسد هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک مسئول در ائتلاف بین‌المللی خبر داده که این حمله که توسط دو پهپاد انجام شده در نهایت در انجام ماموریت خود ناکام مانده است.

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق هم در بیانیه‌ای اعلام کرده که صبح امروز پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار با دو پهپاد هدف حمله قرار گرفته است.  در بیانیه این واحد آمده است که دو پهپاد خارج از محیط پایگاه منهدم شده‌اند و این حمله هیچ خسارتی در پی نداشت. «صابرین نیوز» نیز مدعی شده حمله به عین‌الاسد با چند پهپاد انتحاری صورت گرفته و خوابگاه نیروهای آمریکایی و انبار موشک‌ها مورد هدف قرار گرفته است. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

ادامه عملیات انتقام فرماندهان

روز گذشته نیز پایگاه ویکتوریا در فرودگاه بین‌المللی بغداد هدف حمله پهپادی قرار گرفته بود که پهپادها توسط سامانه پدافندی سی‌رام منهدم شدند. بنا بر گزارش منابع امنیتی، این حمله با دو پهپادی انجام شده بود که بر روی آن «عملیات ثأر القادة» (عملیات انتقام فرماندهان) نوشته شده بود.

10

یک مقام ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری ایالات متحده در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، ضمن تایید سرنگونی این دو پهپاد انتحاری توسط سامانه پدافندی سی-رام، آن را «حمله خطرناک به یک فرودگاه غیرنظامی» خوانده بود.

پیش از این نیروهای مقاومت عراق بارها نسبت به عدم خروج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور تا پایان سال گذشته میلادی و پیامدهای ناشی از آن هشدار داده بودند. این در حالی‌ است که حملات روزهای اخیر به پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در خاک عراق مصادف با سالگرد شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط نیروهای امریکایی نیز شده است.