به گزارش اکوایران، با آغاز دور جدید مذاکرات احیای برجام در شهر وین بار دیگر لفاظی‌های مقامات اسرائیل علیه برنامه اتمی جمهوری اسلامی شدت گرفته است.

اسرائیل با یک توافق خوب موافق است!

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل امروز (سه شنبه) گفته اسرائیل الزاما و به طور خودکار با توافق هسته‌ای با ایران مخالفت نخواهد کرد، اما قدرت‌های جهانی باید موضع محکم‌تری در این زمینه اتخاذ کنند. او ادعا کرده اسرائیل رویکرد نتیجه محور را ترجیح می‌دهد.

او در مصاحبه امروز خود با رادیو اسرائیل گفته: «مطمئناً توافق خوبی هم می‌تواند وجود داشته باشد. ما مولفه‌های چنین توافقی را می‌شناسیم. ولی این مستلزم اتخاذ رویه‌ای قاطع تر است». بنت در این گفت‌وگو از اظهار نظر در مورد توانایی‌های اسرائیل در حمله نظامی علیه ایران خودداری کرده و ادعا کرده که رویکرد «کم گفتن و زیاد عمل کردن» را ترجیح می‌دهد.

آماده برای عملیات تک‌روانه

لفاظی های مقامات اسرائیل در شرایطی اوج گرفته که دور جدید مذاکرات احیای برجام در شهر وین از روز گذشته از سر گرفته شده است. علی‌رغم آن‌که دور گذشته مذاکرات کندتر از آن‌چیزی پیش رفت که مذاکره‌کنندگان انتظار داشتند، با این حال پیش‌بینی می‌شود این دور از مذاکرات شاهد ایجاد تفاهماتی در این زمینه باشد.

با این حال روز گذشته، یائیر لاپید، وزیرخارجه اسرائیل  با تکرار لفاظی‌های مقامات این رژیم ادعا کرده بود که  اسرائیل آماده است در صورت نیاز به تنهایی علیه ایران اقدام کند. لاپید بدون اشاره به ناتوانی تل‌آویو در اقدام ادعایی علیه ایران و تلاش ناکام مقامات این کشور برای اقناع آمریکا در راستای بکارگیری اهرم نظامی، گفته بود: «البته، ما ترجیح می‌دهیم در قالب همکاری‌های بین‌المللی اقدام کنیم، اما در صورت لزوم به تنهایی عمل خواهیم کرد. ما خودمان از خود دفاع می کنیم».

لاپید همچنین ادعا کرده بود: «ما اطلاعات کاملاً محکمی درباره برنامه هسته‌ای ایران به متحدان خود ارائه کرده‌ایم». لاپید با اشاره به آغاز مجدد مذاکرات هسته ای در وین گفته بود: «در سیاست خارجی چالش اصلی اسرائیل جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران است و در ماه‌های اخیر گفت‌وگوی فشرده‌ای با همه کشورهای درگیر در این مذاکرات داشته‌ایم».