به گزارش اکوایران، بنا بر اعلام وزیر امور خارجه عراق، دور جدید مذاکرات ایران و عربستان به ابتکار بغداد در سطح وزرای خارجه برگزار خواهد شد.

بنا بر گزارش میدلیست نیوز، وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که گفت‌وگوهای آتی تهران و ریاض به صورت علنی و در سطح وزرای امور خارجه در بغداد برگزار خواهد شد.

«فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق، در گفت‌وگو با خبرگزاری «رووداو» تأکید کرد که تاکنون 5 نشست میان مقامات ایران و عربستان در سطح امنیتی برگزار شده است. اکنون ولیعهد عربستان از عراق خواسته که تدارکات لازم برای دیدار وزرای امور خارجه عربستان و ایران در بغداد را فراهم کنند و تأکید کرد که وزارت امور خارجه عراق در حال تدارک این دیدار است.

وزیر امور خارجه عراق گفته که به زودی موعد این دیدار تعیین خواهد شد و این دیدار علنی و با حضور وزرای امور خارجه دو کشور در بغداد خواهد بود. او گفت که نشست‌های غیر علنی امنیتی به نشست‌های علنی دیپلماتیک در سطح وزرای دو کشور تبدیل می‌شود و این همه با وساطت عراق بوده است.

در هفته گذشته وزرای امور خارجه عراق و ایران طی دو تماس تلفنی روابط دوجانبه و روند تلاش‌های عراق برای برگزاری گفت‌وگوهای تهران و ریاض را بررسی کردند.