هفتمین اجلاس آستانه در مورد سوریه شامگاه سه‌شنبه به میزبانی ایران و با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در سالن اجلاس سران برگزار شد. رئیس‌جمهور در این نشست درباره حل بحران سوریه گفت: ایران همچنان معتقد است تنها راه‌حل بحران سوریه سیاسی است و اقدام نظامی نه‌تنها راهگشا نیست، بلکه به وخامت اوضاع منجر می‌شود. اردوغان نیز در این نشست تاکید کرد: گروه‌های تروریستی در سوریه مشکل ترکیه هستند. تروریسم تمامیت ارضی ترکیه را هم تهدید می‌کند. مبارزه ترکیه با داعش، پژاک، پ.ک.ک و ی.پ.ک و سایر گروه‌های تروریستی به شکل مداوم ادامه دارد. این سازمان‌های تروریستی باید ریشه‌کن شوند. او همچنین از ایران و روسیه خواست تا در مبارزه با گروه‌های تروریستی در کنار ترکیه باشند.

ادعای تازه کیهان درباره روحانی 

روزنامه کیهان در یادداشتی به صحبت‌های تازه روحانی درباره برجام واکنش نشان داد. روحانی گفته بود اگر گرفتار مصوبه هسته‌ای مجلس نمی‌شدیم‌، تحریم‌ها را اسفند ۹۹ پایان می‌دادیم. کیهان در واکنش به این صحبت‌ها نوشته است: «آقای روحانی چگونه می‌تواند کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی را به یادگار بگذارد -که یک رکورد بی‌سابقه است- و هم مدعی شود که خزانه پر از پول تحویل دولت بعد داده است؟ آیا منظور ایشان، ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی انباشته و خالی بودن خزانه در حدی است که وزرای وی به آقای رئیسی می‌گفتند نمی‌توانند حقوق مردادماه کارکنان دولت را بپردازند؟»

تزریق دوز چهارم واکسن کرونا، اجباری می‌شود

موضوع دیگری که در برنامه امروز کیوسک به آن اشاره کردیم، تزریق دوز یادآور واکسن کروناست. معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت به تازگی گفته است که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا از ۱۵ مرداد طرح مدیریت هوشمند بر اساس دز یاد آور تغییر می کند و ارائه خدمات اجتماعی بر اساس دز یادآور انجام می‌شود و تمام افرادی که شش ماه از تزریق نوبت قبلی واکسنشان گذشته است، باید دز یاد آور را دریافت کنند.