به گزارش اکوایران، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه سه شنبه آینده (28تیر) در تهران با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دیدار می‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، با اعلام کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سه شنبه آینده در سفر به تهران با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، دیدار خواهد کرد. این دومین سفر خارجی پوتین از زمان آغاز مداخله مسلحانه مسکو در اوکراین در 24 فوریه پس از سفر به آسیای مرکزی در پایان ژوئن خواهد بود.

پوتین و اردوغان پیشتر در شهریور سال ۱۳۹۷ در چارچوب مذاکرات سه کشور ایران، ترکیه و روسیه درباره بحران سوریه، به تهران سفر کرده بودند. در شرایطی انتظار می‌رود بحران سوریه یکی از موضوعات مورد گفتگوی روسای جمهور سه کشور باشد که ترکیه در هفته‌های اخیر از تصمیم خود برای حمله به شمال سوریه خبر داده و این مسئله مورد اعتراض ایران و روسیه قرار گرفته است.

پیش از این در اواخر دی ۱۴۰۰ ابراهیم رئیسی با سفربه مسکو با پوتین دیدار کرد. کم‌تر از دو هفته پیش نیز این دو در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان در حاشیه اجلاس کشورهای ساحلی خزر با یکدیگر دیدار کردند. گمان می‌رود مسائل مربوط به جنگ اوکراین نیز در این دیدار مشترک مورد بررسی قرار گیرد.