به گزارش اکوایران، مجله فوربس طی گزارشی ادعا کرده فیلم‌های تبلیغاتی عامل اصلی انهدام تجهیزات ویژه ارتش روسیه است.

بر اساس این گزارش، در حالی که نیروهای روسی تلاش می کنند خطوط اوکراین را در منطقه دونباس بشکنند و نیروهای مدافع شهر سورودونتسک را محاصره کنند، آن‌ها از انواع سلاح‌های کمیاب و تخصصی از جمله تانک‌‌های ضد نفر BMP-T «ترمیناتور» و پهپادهای کامیکاز KUB-BLA استفاده می کند.

در این شرایط، این گزارش متذکر شده که ارتش روسیه در بسیاری از موارد خساراتی را متحمل شده که به دلیل دستگاه تبلیغاتی بود که موقعیت بسیاری از سلاح‌های مورد استفاده در جنگ را فاش کردند. به عنوان نمونه، در روزهای گذشته نیروهای اوکراینی موفق شدند یکی از قوی‌ترین توپ‌های نیروهای روسی را که منحصر به فرد در میان ارتش‌های جهان است، منهدم کنند، این حمله بلافاصله پس از پخش گزارشی تبلیغاتی از سوی ارتش روسیه صورت گرفت. 

در 20 مه، خبرنگار جنگی روسیه، الکساندر کوتس ساشا گزارشی منتشر کرد که در آن سربازان روسی از یک توپ خودکششی 240 میلی‌متری سایز 2S4 تیولپان استفاده می‌کردند که برای نفوذ و تخریب استحکامات و ساختمان‌های بزرگ (فقط 40 تا 50 واحد عملیاتی از این نوع توپ وجود دارد ) طراحی شده بود. روز بعد از پخش گزارش، ارتش اوکراین یک پهپاد به محل ساختمان اعزام کرد و نیروهای اوکراینی این سلاح روسی را هدف قرار دادند و به طور کامل منهدم کردند.

این اولین 2S4 روس‌هاست که منهدم شده است. اگرچه این یک پیروزی خوشایند برای اوکراین است، اما اوضاع برای اوکراین در دونباس خوشایند نیست.