به گزارش اکوایران، رئیس آژانس فضایی پوتین هشدار داد که اگر روسیه از «سیاست تهاجمی»اش راضی نباشد، بمب هسته‌ای مافوق صوت جدید شیطان2 –که ادعا می‌کند در پائیز آماده بهره‌برداری خواهد شد- می‌تواند «نیمی از ساحل یک قاره را تخریب کند».

بنا بر گزارش دیلی‌میل، دیمیتری روگوزین، یکی از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین در دیدار با گروهی از دانش‌آموزان روسی گفته که موشک هسته‌ای مافوق صوت جدید سامارات (ملقب به شیطان-2) روسیه می‌تواند «نیمی از ساحل یک قاره» را تخریب کند.

او طی مراسم یک ماراتن آموزشی به نام «افق های جدید» ویدئویی از چندین موشک استراتژیک روسیه نشان داد که به تشریح توانایی موشک سارمات، که به نام شیطان-2 نیز معروف است، می‌پرداخت. سامارت یک موشک بالستیک قاره پیماست که قادر است اهداف خود را با سرعت 15880 مایل در ساعت هدف قرار دهد.

او در این برنامه گفت: «اینجا پرتاب آزمایشی موشک های ما را می‌بینید.  در رژه‌های میدان سرخ کوچک‌ترین موشک‌‌ها نشان داده می‌شوند... بزرگ‌ترین‌ها در میدان سرخ جا نمی‌شوند، زیرا خیلی بزرگ هستند».

او به مخاطبان نوجوان خود گفت: «اکنون می‌توانید توپول، یارس، موشک زیردریایی بولاوا و در نهایت سارمات را ببینید. این موشک [سارمات] می تواند نیمی از سواحل یک قاره بزرگ را که ممکن است به دلیل سیاست تهاجمی آن را دوست نداشته باشیم، ویران کند». او هم‌چنین مدعی شد روسیه سیستم جدید لیزری دارد که می‌تواند ماهواره‌ها را هم کور کند.

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در واکنش به سیستم جدید ادعایی از آن به عنوان سلاح شگفت‌انگیز نازی‌ها [ابرتسلیحات انقلابی که در حد نمونه اولیه باقی مانده و یا اگر هم آمدند در جنگ تاثیرگذار نبودند] یاد کرد.

اما روگوزین در حالی که یونیفورم آژانس فضایی پوشیده بود گفت ما در کارخانه‌های خود اسکندر و کینژال به صورت انبوه تولید می‌کنیم. وی از موشک‌های توپول، یارس، بولاوا و سارمات یاد کرد و آنها را به رخ غرب کشید.