به گزارش اکوایران، مجریان یک برنامه تلویزیونی در روسیه حملات هسته‌ای به بریتانیا، فرانسه و آلمان را به بحث گذاشتند.

لفاظی‌های مداوم برای توجیه جنگ

بنا بر گزارش مجله نیوزویک، برنامه تلویزیونی Anews در روسیه چشم‌انداز حملات اتمی به اروپا را به بحث گذاشته و یکی از مهمانان این برنامه پیشنهاد کرده موشکی که اخیرا مسکو آزمایش کرده باید بریتانیا را به دلیل حمایت از اوکراین مورد هدف قرار دهد.

در هفته‌های اخیر تلویزیون روسیه اغلب این موضوع را که آیا جنگ فراتر از اوکراین گسترش می‌یابد، به بحث گذاشته و ایده یک جنگ «اجتناب‌ناپذیر» علیه «اروپا و جهان» را ترویج می‌کند. شبکه‌های روسی به خاطر پخش لفاظی‌های سرسختانه برای توجیه حمله روسیه به اوکراین شناخته شده‌اند.

نابودی بریتانیا

الکسی ژوراولیوف که رئیس حزب سیاسی ملی گرای رودینا است، در برنامه 60 دقیقه شبکه یک روز پنجشنبه گفته: «یک موشک سارمات برای نابودی جزایر بریتانیا کافی است». پس از اینکه اولگا اسکابیوا مجری برنامه صحبت ژوراولیوف را قطع کرد و گفت: «اما ما در حال اجرای یک برنامه جدی هستیم»، این سیاستمدار در واکنش به این سخن گفت: «و من هم این را جدی می‌گویم».

wKSP6PmKysE7dqa7

هفته گذشته، روسیه موشک بالستیک قاره‌پیمای سارمات -با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای- را آزمایش کرد. این موشک به شیطان 2 نیز معروف است و ولادیمیر پوتین درباره آن گفته که دشمنان خارجی مسکو را به «دوباره فکر کردن» وادار خواهد کرد.

ژوراولیوف موضوع حمله اتمی با موشک سارمات را در پی پخش کلیپی از تلویزیون بریتانیا مطرح کرد. جیمز هیپی، وزیر نیروهای مسلح بریتانیا در آن برنامه به حمایت نظامی لندن از کی‌یف برای کمک به این کشور برای مقابله با تهاجم روسیه اشاره کرد. هیپی هم‌چنین هفته گذشته گفته بود که حملات نظامی اوکراین برای ایجاد اختلال در خطوط تدارکاتی در روسیه، بخشی «مشروع» از جنگ است.

هیچ کس زنده نمی‌ماند!

مسکو بریتانیا را به «تحریک» اوکراین برای حمله به خاک روسیه متهم کرده است. ژوراولیوف در این برنامه گفت: «آن‌ها ما را به تروریسم دولتی متهم می‌کنند«. یوگنی پوپوف، یکی دیگر از حاضران در این برنامه اشاره کرد که بریتانیا نیز دارای سلاح هسته‌ای است و «هیچ‌کس در این جنگ زنده نخواهد ماند».

YYH4SJKINBK4PBEYEERHIANQYU

پوپوف گفت: «وقتی پیشنهاد حمله با سارمات را می‌دهید، می‌دانید که هیچ‌کس زنده نخواهد ماند؟ هیچ‌کس در این سیاره». با این حال ژوراولیوف که به نظر می‌رسید با این چشم‌انداز مشکلی ندارد، گفت: «ما با یک لوح سفید [بدون هیچ پیش‌فرضی] آغاز می‌کنیم». ژوراولیوف ادامه داد: «وقتی که ما در مورد این سلاح صحبت می‌کنیم، این سوال مطرح می‌شود که آیا آن‌ها می‌توانند آن را ساقط کنند؟ باید دانست که این موشک قابل رهگیری نیست و توانایی آن‌ها در این زمینه محدود است».

با کرونومتر با بریتانیایی‌ها صحبت کنید!

پس از این، اسکابیوا زمان لازم برای حرکت این موشک از منطقه تحت کنترل روسیه در کالینینگراد به برلین، پاریس و پایتخت بریتانیا را بر اساس نقشه‌ای گرافیکی بررسی  کرد. او خطاب به ژوراولیوف گفت: «شما به لندنی علاقه دارید، که موشک سامارت ظرف 202 ثانیه به آن می‌رسد».

photo_2022-05-01_14-28-15

ژوراولیوف هم گفت: «این عکس باید به آن‌ها نشان داده شود... ثانیه‌شماری کنید که می‌توانید آن را بسازید؟» او در ادامه گفت: «بگذارید در مورد آن فکر کنند. یک کرونومتر بگیرید، 200 ثانیه بشمارید. این‌طوری با آن‌ها صحبت کنید، آن‌ها هیچ چیز دیگری نمی فهمند».

شکست در اوکراین یا جنگ جهانی سوم

جولیا دیویس، روزنامه‌نگار و ناظر رسانه‌های روسی، این کلیپ را توییت کرد و نوشت که روسیه «به تهدید حملات هسته‌ای علیه کشورهای غربی ادامه می‌دهد و به شدت تلاش می‌کند آن‌ها را از ادامه کمک به اوکراین بازدارد».

دیویس افزود: «به عنوان یک مسئله حاشیه‌ای، واکنش اسکابییوا مجری تلویزیون دولتی روسیه قابل توجه است که به نظر نمی‌رسد مشتاق مرگ برای میهن باشد و با یک قانونگذار دست به اسلحه بحث می‌کند».

اسکابیوا یکی از چهره‌های اصلی تلویزیون دولتی روسیه بوده که اظهاراتش در مورد تشدید خصومت‌ها مورد توجه بوده است. او هفته گذشته گفته بود: «یا در اوکراین شکست می‌خوریم، یا جنگ جهانی سوم آغاز می‌شود. به نظر من جنگ جهانی سوم واقع‌بینانه‌تر است».

GJSVASLY6VBZZMP2FLEWGL74UA