به گزارش اکوایران، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده در کی‌یف با رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جریان بازدید از کی‌یف، پایتخت اوکراین، با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

پلوسی که پس از معاون رئیس‌جمهور در مقام دوم پس از ریاست جمهوری در این کشور قرار دارد، بالاترین مقام آمریکایی است که از زمان آغاز جنگ به اوکراین سفر کرده است. این سفر نشان‌دهنده حمایت مداوم از مبارزه این کشور علیه روسیه است.

فیلم منتشر شده در اوایل یک‌شنبه توسط دفتر رئیس‌جمهور ولودیمیر زلنسکی، پلوسی را در کی‌یف همراه با هیئتی از کنگره شامل جیسون کرو، جیم مک گاورن و آدام شیف نشان می‌دهد. زلنسکی پیش از آغاز جلسه با این هیئت پارلمانی گفت: «من از شما به خاطر این سیگنال حمایت قوی از سوی مردم و کنگره ایالات متحده  سپاسگزارم». زلنسکی گفت: «این نشان می‌دهد که ایالات متحده امروز رهبری حمایت گسترده از اوکراین در طول جنگ علیه تجاوزات فدراسیون روسیه را بر عهده دارد».

پلوسی هم خطاب به زلنسکی گفت: «ما به دیدار شما آمدیم تا از مبارزه‌تان برای آزادی تشکر کنیم. ما در لبه مرز آزادی هستیم و مبارزه شما مبارزه برای همه است. وظیفه ما این است که تا پایان مبارزه در کنار شما باشیم».

این بازدید در شرایطی انجام شده که پیش از این خبری پیرامون آن اعلام نشده بود.

pelosi-zelenskyy-k_hpMain_20220501-031232_16x9_1600