به گزارش اکوایران، روسیه هشدار داد که در حال حاضر خطر وقوع جنگ هسته‌ای قابل توجه است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، سرگی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه به دنیا هشدار داد که خطرات جنگ هسته‌ای را دست کم نگیرد، و تاکید کرد عرضه تسلیحات ناتو به اوکراین «در اصل» به این معناست که ائتلاف غربی درگیر جنگ نیابتی با روسیه شده است.

 در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی روسیه، از سرگئی لاوروف، در مورد اهمیت اجتناب از جنگ جهانی سوم و این‌که آیا وضعیت فعلی قابل مقایسه با بحران موشکی کوبا در سال 1962 است، سؤال شد.

لاوروفدر پاسخ گفته: «در حال حاضر این خطری قابل توجه است. من نمی خواهم این خطرات را به طور مصنوعی زیاده از حد جلوه بدهم، کاری که  خیلی‌ها آن را دوست دارند. اما این خطرس جدی و واقعی است و ما نباید آن را دست کم بگیریم».

در واکنش به این سخنان، دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفته ایجاد هراس توسط روسیه نشانه ضعف آن‌هاست. کولبا پس از مصاحبه لاوروف در توییتر نوشت روسیه آخرین امید خود را برای ترساندن جهان از حمایت از اوکراین از دست داده است. این فقط به این معنی است که مسکو شکست را احساس می‌کند».

این در شرایطی است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، روز یک‌شنبه در جریان سفر به کی‌یف، وعده کمک نظامی بیشتر به اوکراین را دادند. وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه از یک کمک اضطراری مهمات به ارزش 165 میلیون دلار به اوکراین خبر داد.

در مقابل سفیر مسکو در واشنگتن به ایالات متحده هشدار داد که ارسال این محموله‌ها را متوقف کند و مدعی شد که سلاح‌های غربی در حال شعله‌ورتر کردن آتش درگیری هستند. لاوروف در مصاحبه مذکور گفته: «ناتو در اصل به صورت نیابتی درگیر جنگ با روسیه است و نیروهای نیابتی‌اش را مسلح می‌کند. جنگ به معنای جنگ است».