به گزارش اکوایران، در شرایطی که دولت امارات از حمله پهپادی به ابوظبی خبر داده‌اند، حوثی‌های یمن مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند.

انفجار در پایتخت امارات

به گزارش رویترز، به دنبال اعلام مقامات امارات متحده عربی مبنی بر وقوع دو انفجار در ابوظبی پایتخت این کشور که احتمالا در اثر حمله هواپیماهای بدون سرنشین در صبح امروز (دوشنبه) اتفاق افتاده،  جنبش  انصارالله یمن وابسته به گروه حوثی‌‌ها، مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

به گفته پلیس ابوظبی، سه تانکر سوخت در منطقه صنعتی «المصفح» ابوظبی آتش گرفته است. دو انفجار نخست در نزدیکی انبارهای «ادنوک» و انفجار سوم در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی صورت گرفته و تحقیقات اولیه از رصد اجسام پرنده‌ای که احتمالاً پهپاد هستند، حکایت دارد. این بیانیه مدعی شده که این حوادث «خسارات قابل توجهی» نداشته  و تحقیقات کامل آغاز شده است.

شبکه المیادین هم به نقل از منابع خود نوشته حوثی‌ها با ۲۰ پهپاد و ۱۰ موشک بالستیک، مناطق حساس و کلیدی را در امارات هدف قرار داده‌ است. خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی نیز گزارش داده در پی این حملات، سه نفر کشته و شش نفر زخمی شده‌اند.

از هیچ کس دستور نمی‌گیریم!

در این شرایط، «یحیی سریع»، سخنگوی نظامی جنبش حوثی‌ها  که در حال نبرد با ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی و با مشارکت امارات است، گفته که این گروه عملیات نظامی خود را «در عمق امارات» آغاز کرده و در ساعات آینده جزئیات آن را اعلام خواهد کرد.

13

حسین البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصارالله هم در گفتگو با الجزیره گفته ما از هیچکسی دستور نمیگیریم ولی در مقابل با آمریکا که دشمن ماست ایستاده ایم و تا زمانی که حمله عربستان و امارات به یمن ادامه داشته باشد ما هم به عمق این کشورها تهاجم خواهیم داشت. 

شیشه امارات دور نیست

نیروهای تحت حمایت ائتلاف و با هدایت امارات اخیرا در مناطق انرژی خیز یمن در شبوه و مارب درگیر نبرد شدیدی با حوثی‌ها بوده‌اند. امارات حضور نظامی خود در یمن را در سال 2019 تا حد زیادی کاهش داده بود، اما همچنان از طریق نیروهای یمنی که آنها را مسلح و آموزش داده است، در ابن جنگ مشارکت دارد. حوثی ها بارها حملات موشکی و پهپادی فرامرزی به عربستان سعودی انجام داده‌اند و در گذشته نیز تهدید به حمله به امارات کرده‌اند.

با این حال با شدت گرفتن نبرد در جبهه‌های یاد شده، نیروهای حوثی در روزهای اخیر هشدارهای جدی بابت حمله به امارات داده بودند. روزنامه المسیره یمن روز شنبه در مطلبی به تحولات اخیر در استان شبوه و استان مأرب در مرکز و جنوب این کشور پرداخته و به امارات درباره اقداماتش در این دو استان هشدار داده بود.

12

این روزنامه با تیتر «شیشه امارات دور نیست»، نوشته بود: «علاوه بر خسارت‌ها و تلفات مزدوران امارات طی سه روز گذشته، ناظران تأکید دارند که تداوم تشدید حملات این کشور به شکل گسترده‌ای بر ابوظبی به صورت خسارات مادی، انسانی و اقتصادی انعکاس خواهد داشت؛ خسارت‌هایی که  دشمن اماراتی در داخل یمن و عمق جغرافیایی خود که پر از تأسیسات نفتی باز در برابر دستان پُرتوان یمن است، متحمل خواهد شد و برج‌های شیشه‌ای شکننده دست یافتنی است.

در روزهای اخیر روزنامه یمنی ثوره هم با انتشار کاریکاتوری از آغاز شمارش معکوس در مورد حمله به امارات خبر داده بود.

14