به گزارش اکوایران، رئیس کل دادگستری هرمزگان ظهر شنبه (1 بهمن) با اعلام این خبر گفت: به دستور رئیس حوزه قضایی شهرستان پارسیان، رزمندگان ناوتیپ ۴۱۲ ذوالفقار منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شناسایی یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

مجتبی قهرمانی با اشاره به دستگیری پنج نفر در این رابطه، اظهار کرد: در بازرسی از این شناور ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است.

بر اساس گزارش ایسنا، وی همچنین گفته است: مرتکبان قاچاق سازمان‌یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند. در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا، شناور دخیل در امر قاچاق نیز به‌نفع دولت ضبط خواهد شد. سوخت‌های کشف‌شده از شناور مذکور هم طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی شده و به چرخه توزیع قانونی برمی‌گردد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین گفت: با توجه به تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه، مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت در خلیج فارس و دریای عمان به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد و این مهم با رصد اطلاعاتی و عملیاتی و کارآمد سازی نظارت‌ها به صورت جدی پیگیری می‌شود.