به گزارش اکوایران، غلامحسین محسنی اژه‌ای روز دوشنبه (۲۶ دی) در شورای عالی قوه قضائیه گفت: به مناسبت میلاد حضرت صدیقه طاهره (س) بالغ بر ۹۷۵ نفر از زنان زندانی و محکوم با آزادی مشروط یا سایر ارفاقات قانونی، از نعمت آزادی بهره‌مند شدند و حدود ۶ هزار نفر از زنان زندانی در سراسر کشور نیز به مرخصی اعزام شدند.

وی همچنین درباره جزئیات این خبر عنوان کرد: این اعمال ارفاقات قانونی در قبال زنان زندانی و محکوم، به استثنای ارفاقاتی است که دو هفته پیش به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، شامل حال قریب به ۳ هزار نفر زندانی واجد شرایط در سراسر کشور شد.

رئیس قوه قضائیه افزود: طی یک ماه اخیر در مجموع حدود ۴ هزار زندانی واجد شرایط با آزادی مشروط یا سایر ارفاقات قانونی، از زندان آزاد شده‌اند. طبیعتاً این زندانیان در زمره افرادی بودند که با بررسی‌های انجام‌شده، مشخص شد حضورشان در بیرون از زندان واجد ضرر نیست.

محسنی اژه‌ای خطاب به کشانی که آزاد شده‌اند یا مشمول ارفاقات قرار گرفته‌اند و همچنین خانواده‌های آنها گفت: در ایام آزادی و حضور در جامعه مراقبت کنند که مجدد در مسیر خطا و ارتکاب جرم قرار نگیرند، چراکه در اینصورت علاوه بر اینکه برای خودشان مجازات سخت‌تر و سنگین‌تری در پیش است، سبب می‌شوند که بعداً نشود دیگران را مشمول ارفاق کرد و فضای اجتماعی هم به گونه‌ای می‌شود که مردم ناراحت می‌شوند.