به گزارش اکوایران، سیدصولت مرتضوی در حکمی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری را منصوب کرد و بدین ترتیب محمد اسکندری از ریاست این صندوق کنار گذاشته شد.

در متن حکم «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای انتصاب «نعمت الله ترکی» آمده است:

«نظر به تعهد، شایستگی، صلاحیت های علمی و اجرایی جنابعالی، با استناد به بند "ج" قانون اصلاح ماده ۱۱۳ قانون مدیریت خدمات کشوری و چگونگی تعیین مدیریت سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی، بـه موجب این ابلاغ به عنوان «سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری» منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود در گام دوم انقلاب اسلامی ضمن توجه به اولویت‌ها و تدابیر دولت مردمی سیزدهم و نقش ویژه آن صندوق در رسیدن به اهداف و سیاست‌های کلان نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی، با رعایت قانون‌مداری و در نظر گرفتن حقوق صاحبان اصلی، یعنی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، تمهیدات لازم را جهت انجام دقیق و پیوسته وظایف محوله بر اساس قوانین، مقررات و مفاد اساسنامه صندوق به عمل آورید.

امید است با اتکال به ذات اقدس پروردگار و تحت توجهات حضرت ولی عصر (ارواحنافداء) در مسیر خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تحقق آرمان‌های رفیع امام راحل عظیم‌الشان (ره)، منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تدابیر دولت مردمی سیزدهم، با تلاش صادقانه، موفق و موید باشید.»

بر اساس این گزارش، به دنبال برخی حواشی و درگیری‌ها در روز چهارشنبه (دوم آذر)، خبرهایی از عزل محمد اسکندری - مدیرعامل  وقت صندوق بازنشستگی کشوری - در روز پنجشنبه منتشر شده بود که هیچکدام از آنها تایید یا رد نشد. 

برای ختم درگیری‌های روز چهارشنبه در صندوق بازنشستگی که به درگیری فیزیکی با مدیرعامل صندوق کشیده شده بود، وزیر رفاه نماینده‌ای را به ساختمان این سازمان فرستاده بود که شاید همین مساله موجب برخی گمانه‌زنی‌ها درباره سرپرستیِ او شد. بدین ترتیب برخی رسانه‌ها از مولوی - یعنی همان نماینده وزیر رفاه - به عنوان سرپرست جدید صندوق نام برده بودند که با حکم امروز، این گمانه‌زنی‌ها نادرست از آب درآمد.

نعمت‌الله ترکی - سرپرست جدید صندوق بازنشستگی کشوری - سابقه معاونت توسعه و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان تهران، مشاور استاندار تهران، سرپرستی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، معاونت برنامه‌‌ریزی و توسعه مدیریت استانداری تهران، مدیرکلی بازرسی بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین دبیری شورای اداری استان تهران را در کارنامه دارد.

پیش از او محمد اسکندری رئیس صندوق صندوق بازنشستگی کشوری بود که توسط حجت‌الله عبدالملکی - وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی - در تاریخ 30 آبان 1400 منصوب شده بود و در این مدت حواشی زیادی درباره عملکرد او ایجاد شده بود.