اگر امروز افت قیمت دلار ادامه پیدا کند، سکه بازان کار دشواری برای حفظ مرز ۱۳ میلیون تومانی خواهد داشت. دیشب در بازار پشت خطی،‌ اسکناس آمریکایی به راحتی حمایت ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست داد و این موضوع موجب شد که فروش ها در بازار سکه نیز بیشتر شود. فلز گران بهای داخلی به دنبال افت دلار تا نزدیک مرز ۱۳ میلیون تومان پایین رفت و این موضوع موجب شد  که احتمال برگشت سکه به کانال ۱۲ میلیون تومانی تقویت شود.

photo_۲۰۲۱-۱۲-۲۸_۱۱-۰۲-۳۳

به باور تحلیل گران شرط افت سکه به کانال ۱۲ میلیون تومانی این است که دلار حداقل زیر محدوده ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان تثبیت شود. بررسی ها نشان می دهد که با دلار ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومانی ارزش ذاتی سکه به میانه محدوده ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی خواهد رسید. سکه با چنین ارزش ذاتی کار بسیار دشواری دارد که مرز ۱۳ میلیون تومان را در بازار حفظ کند. دلیل این موضوع، حباب فلز گران بهای داخلی است که معمولا در سال جاری به ندرت به بالای ۳ درصد رسیده است.

اگر امروز سکه با وجود افت قیمت دلار بتواند در کانال ۱۳ میلیون تومانی باقی بماند، نشان می دهد که بازیگران بازار فلز گران بهای داخلی نسبت به آینده اسکناس آمریکایی خوشبین هستند و امیدوارند که افت دلار مقطعی باشد. در این شرایط اگر افت قیمت دلار در روزهای بعد ادامه پیدا کند، سکه می تواند با سرعت بسیار بالاتری دچار کاهش قیمت شود.

photo_۲۰۲۱-۱۲-۲۸_۱۱-۰۱-۲۰