دیشب توجه سکه بازان به اخبار سیاسی جلب شد که احتمال احیای برجام را اندک جلوه می داد. به عنوان مثال، نماینده آمریکا در امور ایران عنوان کرد که اگر ایران به برنامه هسته ای خود ادامه دهد، مذاکرات ظرف چند هفته متوقف خواهد شد. رابرت مالی روز سه‌شنبه ۳۰ آذر به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت زمان باقی‌مانده رو به اتمام است و خطر بروز یک «بحران شدید» وجود دارد. به‌گفته وی، در آینده نه چندان دور به این نتیجه خواهیم رسید که دیگر برجامی وجود ندارد و مجبور هستیم بر سر یک توافق «کاملا جدید و متفاوت» مذاکره کنیم که دوره‌ای بسیار بحرانی خواهد بود.

photo_۲۰۲۱-۱۲-۲۲_۰۹-۱۹-۳۸

این بخش از اظهارات رابرت مالی احتمال احیای برجام یا توافق زودهنگام را برای بازیگران بازار داخلی دشوار نشان می داد،‌عاملی که می تواند زمینه ساز افزایش قیمت دلار و در نتیجه رشد بهای سکه شود.

 سکه با توجه به این خبرها می تواند امروز امیدوار باشد که بالای محدوده مقاومتی ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باقی بماند و حتی شانس خود برای شکست محدوده ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی را مورد آزمون قرار دهد.

در کنار این، وزیر خارجه آمریکا نیز دیروز  با تکرار اینکه زمان برای حصول توافق جدیدی با ایران در حال کم و کمتر شدن است، گفت واشنگتن نیز در حال بررسی جایگزین و گزینه‌های دیگر است. این موضوع نیز خبر مثبتی برای کاهشی های بازار نبود و می تواند جو امروز سکه و دلار را تحت تاثیر قرار دهد.

photo_۲۰۲۱-۱۲-۲۲_۰۹-۱۹-۱۵