بالا نبودن ارزش ذاتی سکه یکی از مهم ترین عواملی است که سد راه بازیگران فلز گران بهای داخلی شده است. در واقع ارزش ذاتی سکه در محدوده12 میلیون و 700 هزار تومان قرار گرفته است که فاصله معنادار 400هزار تومانی با قیمت بازار را نشان می دهد. چنین حبابی مانع از آن می شود که بازیگران محتاط به راحتی در موقعیت خرید قرار می دهند. کاهش سطح تقاضا مهم ترین عاملی بود که موجب شد فلز گران بهای داخلی دیروز رشد خاصی را تجربه نکند.

Untitled-129

امید سکه به حفظ یک مرز

با وجود اینکه دیروز سکه رشد قابل توجهی را تجربه نکرد، این فلز گران بها توانست خود را بالای مرز 13 میلیون تومانی حفظ کند. حفظ سکه بالای مرز یاد شده یکی از عواملی است که انتظارات افزایشی را در بازار زنده نگه داشته است. فعالان بازار باور دارند که عبور سکه از محدوده 13 میلیون و 200 هزار تومان می تواند خریداران تازه ای را وارد معاملات کند.

اهمیت شروع معاملات اونس طلا برای سکه

شروع بازارهای جهانی  برای سکه اهمیت زیادی دارد. در صورتی که طلا در روز جاری به سوی مرز هزار و 800 دلاری قدم بردارد، ارزش ذاتی سکه تقویت خواهد شد و انتظارات صعودی نیز بالاتر خواهد رفت. ریزش اونس طلا طی هفته های گذشته یکی از مهم ترین عواملی بوده است که مانع از هماهنگی افزایشی سکه و دلار شد.

در صورتی که امروز اونس طلا به سوی مرز هزار و 800 دلار برود، ارزش ذاتی سکه به نزدیک 12 میلیون و 900 هزار تومان خواهد رسید. اگر قرار باشد حباب سکه در همین سطح حدود 2 درصدی باقی بماند، قیمت فلز گران بهای داخلی با اونس هزار و 800 دلار می تواند بالای 13 میلیون و 200 هزار تومان باشد.

1-01