بازارساز نمی خواهد دلار از محدوده ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان به راحتی عبور کند. این موضوع موجب شده است که در روزهای اخیر، اسکناس آمریکایی در واکنش به احتمال عدم احیای برجام در کوتاه مدت، نوسان شدیدی را تجربه نکند و بیشتر اوقات در بازه ۲۹ هزار و ۸۰۰ الی ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان تغییرات خود را به ثبت برساند. 

روز چهارشنبه نیز خریداران فشار زیادی به دلار وارد کردند ولی این ارز پس از شکست مرز ۳۰ هزار تومانی نتوانست به بالای محدوده ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان نفوذ کند. 

بعدازظهر روز چهارشنبه برخی سایت ها عنوان کردند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وابسته به سازمان ملل متحد گفته است که نمی‌تواند ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمین کند. این خبر مورد توجه برخی بازیگران افزایشی قرار گرفت. با این حال، دیشب خبرنگار وال استریت ژورنال خبر داد که شورای حکام در جلسه هفته ی آینده، قطعنامه ای علیه ایران صادر نخواهد کرد و این موضوع موجب شد که کمی تب و تاب افزایشی های بازار ارز فروکش کند. 

در این شرایط خبری، تصور معامله گران این است که احتمالا تا آبان توافق هسته ای امضا نخواهد شد ولی سطح تنش های ایران و غرب قرار نیست بیشتر شود. در این وضعیت انتظاری، دشوار است که قیمت دلار به زیر حمایت ۲۹ هزار و۵۰۰ تومان برود، ولی از آن سو، افزایشی های بازار نیز نمی توانند به راحتی رکوردهای قیمتی سال جاری را تکرار کنند.